صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

خبر

جویباری، ماجدی، خطیر یا یک گزینه ناشناس؟
امروز رونمایی از مدیرعامل استقلال
پولادگر، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد امروز مدیرعامل باشگاه استقلال برگزیده خواهد شد. این خبر در حالی از سوی معاون سجادی اعلام شده که بعد از جدایی حجت کریمی از استقلال نام گزینه‌های متعدد برای حضور در استقلال منتشر شد. از میرشاد ماجدی و علی خطیر تا علی نظری جویباری. حتی نام یکی از اعضای هیأت مدیره باشگاه ملوان که گفته می‌شود اوضاع مالی مطلوبی دارد نیز در میان گزینه‌ها به چشم می‌خورد. اما در میان گزینه‌های مطرح شده احتمال اینکه نظری جویباری به عنوان سرپرست موقت یا مدیرعامل باشگاه برگزیده شود بیش از دیگر گزینه‌ها است. با این حال هر احتمالی وجود دارد و باید دید وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی‌سازی با کدام گزینه به توافق نهایی خواهد رسید.

ستاره آرسنال تمدید کرد
ویلیام سالیبا جدیدترین نام بزرگی است که به ادامه کار با آرسنال متعهد شده است و قرارداد بلندمدت جدیدی با این تیم به امضا رسانده است. مدافع فرانسوی در روند خوب فصل پیش توپچی‌ها نقش بسیار مهمی ایفا کرد اما با توجه به مصدومیت او و افت آرسنال در آخرین مراحل فصل در نهایت داستان قهرمانی آنها در لیگ جزیره پایان خوشی نداشت. سالیبا 22 ساله، قبل از مصدومیتش یکی از مهره‌های ثابت ترکیب آرسنال به شمار می‌رفت اما مصدومیتش در ناحیه کمر در باخت تیمش مقابل اسپورتینگ لیسبون در قالب رقابت‌های لیگ اروپا باعث شد تا از ترکیب آرسنال بیرون بماند. بدون او شاگردان میکل آرتتا کورس قهرمانی را به منچسترسیتی واگذار کردند. حالا او و آرسنال بر سر قراردادی
 3 ساله به توافق رسیده‌اند.

مسی و نیمار دوباره همسایه خواهند شد؟
موفقیت اینترمیامی در جذب لیونل مسی باعث شد تا توجه ستاره‌های بزرگ دنیا بار دیگر جذب لیگ حرفه‌ای امریکا شود. مدتی بود که فوتبال عربستان با پیشنهاد دستمزد کلان به ستاره‌های معروف آنها را جذب خاورمیانه می‌کرد اما پیوستن مسی به اینترمیامی عملاً بازی را عوض کرد.
حالا بقیه تیم‌های امریکایی می‌خواهند از رقابت با اینترمیامی جا نمانند و آنها نیز سراغ سوپراستارهای فوتبال رفته‌اند تا هرکدام با خریدن یک بازیکن بسیار بزرگ، در مقابل اینترمیامی و در عرصه فوتبال جهان عرض‌اندام کنند. موندو دپورتیوو، چاپ بارسلونا، گزارش کرده که «نیویورک سیتی اف.سی» آماده است تا نیمار را از پاری‌سن‌ژرمن بخرد. قرارداد نیمار با پاریسی‌ها تا سال 2025 اعتبار دارد اما آینده او در ابهام است و مدتی است که گفته می‌شود او پیش از پایان قراردادش از پاریس خواهد رفت. «نیویورک سیتی اف.سی» یکی از زیرمجموعه‌های «گروه فوتبال سیتی»، مالک منچسترسیتی است و مالکان اماراتی این تیم آماده می‌شوند تا برای جذب ستاره بزرگ فوتبال برزیل دست به کار شوند. البته نیمار در صورت ترک پاریس، همچنان در اروپا مشتریان زیادی دارد و حتی شایعه بازگشتش به بارسا هم مطرح است، اما او هیچ وقت ایده بازی در امریکا را رد نکرده و اگر نیویورکی‌ها پیشنهاد خوبی بدهند، هر چیزی ممکن است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی