صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و پنج - ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

چگونه گلیزرها از یونایتد انتقام می‌گیرند؟

لطفاً مرا بفروشید!

علی‌بابازاده
روزنامه نگار

«الان چند ماه است که درباره این معامله صحبت می کنیم؟ نزدیک به هشت ماه!
فکر می‌کنم این مسأله برای هواداران، بازیکنان و البته برای اریک تن‌هاخ مهم باشد. اریک فرد مناسبی برای مربیگری این باشگاه است. ما نمی‌دانیم که چه کسی قرار است مالک جدید باشد و در حال حاضر ۲۰ مایل از منچسترسیتی عقب مانده‌ایم. حال سؤال این است که آیا می‌توانیم جلوی این سیرک را بگیریم و راهکاری پیدا کنیم که هر چه زودتر مالک باشگاه مشخص شود؟ باید همین الان و قبل از شروع فصل، مالک جدید را پیدا کنیم. وقتی فصل شروع شود، دیگر خیلی دیر شده است.»
پاتریس اورا «سیرک فروش یونایتد» به رهبری گلیزرها را به تمسخر گرفته و در مصاحبه‌ای با تایمز، چندین بار از اهمیت مدیریت زمان صحبت کرده.
وضعیت فروش شیاطین سرخ به قدری فرسایشی شده که ۷ هفته مانده تا آغاز فصل جدید لیگ برتر،‌ هنوز خبری از مالکان جدید نیست و این بلاتکلیفی، بودجه‌ نقل‌ و انتقلاتی و مهم‌تر از آن آینده‌ مربی هلندی را تحت‌الشعاع قرار داده. انتظار می‌رفت باشگاه و در رأس آن مالکان امریکایی، پس از کسب سهمیه‌ لیگ قهرمانان اعتماد بیشتری نسبت به کادر فنی و آینده‌ یونایتد پیدا کنند و احتیاط‌ در خرج کردن را کنار بگذارند.
در واقع گلیزرها نه تنها تکلیف فروش‌ منچستر را مشخص نمی‌کنند، بلکه خودشان هم دل خرج کردن برای‌ قرمزها‌ را ندارند و خبری از شل‌کردن سر کیسه نیست!
بودجه‌ پیشنهادی برای تن‌هاخ،‌‌ مبلغ ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون یورو برای جذب بازیکن بوده که از نظر مربی سابق آژاکس، این مبلغ مسیر پیشرفت شیاطین سرخ را نابود خواهد کرد و نمی‌تواند با این سرمایه‌ کم، نفرات مدنظر خود را به اولدترافورد بکشاند.
نیمی از این بودجه، صرف‌ خرید میسون مانت از چلسی شده و در ترکیب پر‌ از عیب و نقص‌ یونایتد،‌ جای‌ خالی نفراتی چون هری‌کین مشخص است؛ آنها حتی توان نزدیک شدن به گزینه‌هایی چون جود بلینگهام و دکلان رایس را نداشتند و شاید جذب آندره اونانا از اینتر،‌ پرونده نقل و انتقالاتی منچستر را برای فصل جدید ببندد.
اعتراضات ماه‌های اخیر هواداران، گلیزرها را وادار کرد تا بسته‌های پیشنهادی برای فروش باشگاه را بررسی کنند و قید سال‌ها دیکتاتوری در تئاتر رؤیاها را بزنند.
با این همه اتلتیک نوشته طی ۱۰ سال اخیر و با وجود کسب نتایج نه‌چندان مطلوب، برند یونایتد کماکان یکی از‌ باارزش‌ترین، و پرسودترینِ برندها‌ در دنیای فوتبال شناخته می‌شود و همین موضوع دست و پای خاندان امریکایی را می‌لرزاند.
۳‌هفته از ارائه‌ آخرین پیشنهاد توسط سر جیم راتکلیف میلیاردر انگلیسی و شیخ جاسم بن‌حمد قطری گذشته و مالکان فعلی یونایتد به جای روشن کردن تکلیف باشگاه، «چوب لای چرخ» گذاشته و پروسه‌ انتقال‌ مالکیت را امری زمان‌بر و پر‌دردسر می‌داند که حدود ۳ ماه دیگر وقت نیاز دارد!
یونایتد حالا زمان زیادی را هدر داده و از لیست تن‌هاخ برای فصل‌ جدید،‌ فقط میسون مانت پا به اولدترافورد گذاشته؛ گزینه‌های مرد هلندی یکی پس از دیگری راهی من‌سیتی،رئال، آرسنال، تاتنهام و لیگ عربستان می‌شوند و آینده‌ یونایتد و پروژه‌ «بازگشت به روزهای اوج» در خطر است.
با این همه انگار گلیزرها نسبت به شال‌های سبز و زرد اشباع شده‌اند؛ پا روی پا انداخته‌اند و مشتری‌های نجات‌بخش شیاطین سرخ را برای سود بیشتر دور می‌زنند!

جستجو
آرشیو تاریخی