صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

تیم ملی هندبال مردان، بی‌اطلاع‌تر از همیشه

ستاد کارنابلد!

 ستاد عالی بازی‌های آسیایی مهم‌ترین کاری که در یک سال گذشته باید انجام می‌داده، تعیین رشته‌ها و تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی بوده؛ کاری که ماه‌ها پیش باید نهایی می‌شده اما گویا دغدغه‌های مدیران حاضر در ستاد عالی آنقدر زیاد است که حاضر نیستند این پرونده را ببندند.
با اینکه تقریباً سیاست‌‌های کلی در مسیر اعزام کاروان ایران مشخص بوده اما در فاصله دو ماه مانده به اعزام، بخش قابل توجهی از افرادی که در این لیست بلند هستند، نمی‌دانند که آیا به هانگژو اعزام می‌شوند یا خیر؟ یکی از این گروه‌ها، تیم ملی هندبال است که با وجود رزومه خوب از جمله نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی، هنوز نمی‌داند آیا اعزام می‌شود یا خیر.
مسئولان کمیته ملی المپیک در ابتدا اعلام کردند که کاروان کیفی به بازی‌های آسیایی می‌رود اما در ادامه شرایطی رقم خورد که خیلی از کاروان کیفی خبری نیست. برخی رشته‌هایی که شانس مدال‌آوری ندارند، به کاروان اضافه شده‌اند و حضورشان قطعی شده اما در مورد هندبال این اتفاق نیفتاده است. فدراسیون زودتر از بقیه مربی خارجی‌اش را جذب کرده و تمریناتش را از سر گرفته است اما هنوز نمی‌داند که آیا به هانگژو می‌رود؟
رئیس فدراسیون هندبال به این وضعیت واکنش نشان می‌دهد و با اشاره به مشکلاتی که برای تیم ملی مردان در مسیر بازی‌های آسیایی پیش آمده، می‌گوید: «وضعیت اعزام مردان به هانگژو را نمی‌دانیم، در مورد اعزام دختران هم وضعیت همین است و به کرات حرف‌های ضد و نقیضی می‌شنویم. در این شرایط در بحث برنامه‌ریزی بشدت به مشکل برخورده‌ایم.»
علیرضا پاکدل، با بیان اینکه برنامه‌ریزی بلند مدت برای این تیم انجام شده، می‌گوید: «برای تیم ملی مردان یک کمپ درازمدت در صربستان ترتیب داده‌ایم. این کمپ قرار است جهت بدنسازی بازیکنان و انجام دیدارهای دوستانه در طول ۲۰ روز در صربستان انجام شود تا شرایط آماده‌سازی ملی‌پوشان را حفظ کنیم اما این بلاتکلیفی اصلاً برای ما خوب نیست. در بحث زنان هم واقعاً نمی‌دانیم تیم اعزام می‌شود یا خیر. هیچ چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است. همین باعث شده در برنامه‌ریزی خیلی به مشکل خورده‌ایم.»
او به رقابت‌های قهرمانی جهان اشاره می‌کند و می‌گوید: «تیم ملی زنان بعد از بازی‌های آسیایی مسابقات قهرمانی جهان را دارد و باید هر چه زودتر تکلیف تیم ما برای هانگژو مشخص شود که برنامه‌ریزی‌های ما با تداخل روبه‌رو نشود. از طرفی بحث شروع لیگ را پیش‌بینی کرده بودیم و الان‌ نمی‌دانیم لیگ را چه زمانی آغاز کنیم. همه اینها سبب شده دچار چالش شویم و امیدواریم هرچه زودتر تکلیف مشخص شود.»
پاکدل به طور مشخص نام مدیری را نمی‌آورد اما همه حرف‌های او به مسئولان حاضر در ستاد عالی بازی‌ها برمی‌گردد. نکته قابل توجه در این رابطه عضویت رئیس فدراسیون هندبال در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک است. او با وجود این موقعیت هنوز نتوانسته تکلیف تیم‌اش را روشن کند و همین مسأله نشان می‌دهد که خیلی در این جمع هم موقعیت محکمی ندارد.
امروز و در فاصله دو ماه و نیم تا اعزام کاروان باید از حمید سجادی، معاون قهرمانی وزارت ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک این سؤال را پرسید که چه مانعی وجود دارد که تصمیم‌گیری نهایی انجام نمی‌شود؟

جستجو
آرشیو تاریخی