صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

 

آغاز اردوی جودوی دانشجویان در شیراز
تیم ملی جودوی دانشجویان از پنجشنبه ۱۵ تیر، اردوی آمادگی خود را برای رقابت‌های المپیک دانشجویان در شیراز برگزار می‌کند.
رئیس انجمن جودو در این خصوص می‌گوید: «اردوی دانشجویان جودوکار ملی‌پوش ایران، از ۱۵ تیر به مدت هشت روز به میزبانی هیأت ورزش‌های دانشگاهی و هیأت جودوی فارس، در شیراز برپا می‌شود.»
وحید زارع‌نژاد ادامه می‌دهد: «در این اردوی هشت روزه، هر روز دو نوبت تمرین اختصاصی جودو و بدنسازی را در پیش داریم.»
سرمربی تیم ملی جودوی دانشجویان معتقد است: «دانشجویان ملی‌پوش بعد از این اردو، آخرین مرحله تمرینات را در تهران برگزار خواهند کرد و سپس به مسابقات اعزام می‌شوند.» سی و یکمین دوره یونیورسیاد یا المپیک دانشجویان قرار است از ششم تا هفدهم مرداد امسال در شهر چنگدو کشور چین، برگزار شود.
 
صعود عبداللهی از رنکینگ جهانی پاراتکواندو
جایگاه برخی از پاراتکواندوکاران کشورمان در جدیدترین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی تکواندو با صعود قابل قبولی همراه شد.
بر اساس اعلام سایت فدراسیون جهانی تکواندو، رنکینگ پاراتکواندوکاران در ماه جولای 2023 اعلام شد که جایگاه برخی پاراتکواندوکاران در 2 گروه بانوان و آقایان با صعود همراه بود. در رنکینگ جدید با ثبت امتیازات رقابت‌های قهرمانی اروپا و تورنمنت اروپایی 2023 به میزبانی مونتقژی فرانسه، مریم عبدالله‌پور با درخشش در رویدادهای اخیر با یک پله صعود به جایگاه سوم جهان رسید. عبدالله‌پور در وزن 47- کیلوگرم (K44) با 22/231 امتیاز و یک پله صعود رده سوم را به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که عبدالله‌پور، نفرات اول و دوم رنکینگ وزن خود را چندین بار در رویدادهای بین‌المللی مغلوب کرده است.
 
کیش میزبان رقابت‌های کشوری نجات غریق
مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور هفته آینده به میزبانی جزیره کیش برگزار می‌شود.
مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور در بخش بانوان طی روزهای ۱۷ تا ۲۰ تیرماه و بخش بخش مردان روزهای ۲۰ تا ۲۳ تیر برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این دوره رقابت‌ها در مواد مختلف دو بخش استخری و ساحلی با هم رقابت دارند. این رقابت‌ها در بخش استخری: ۲۰۰ متر با مانع (‌۴ در ۲۵ متر حمل آدمک)، 4 در ۵۰ متر با مانع (۵۰ متر حمل آدمک‌)، ۱۰۰ متر حمل آدمک با پای غواصی (۱۰۰ متر حمل آدمک با پای غواصی و تیوپ نجات) و نهایتاً پرتاب طناب رشته‌های حاضر در بخش استخری هستند. در بخش ساحلی نیز دو سرعت ۹۰ متر و دو سرعت ۴ در ۹۰ متر و  پرچم در ساحل تشکیل می‌دهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی