صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

والیبال نشسته قهرمانی آسیا

یک گام تا قهرمانی

آسیا برای والیبال نشسته مردان ایران همیشه کوچک بوده و حالا یک‌ بار دیگر مشخص شد که تیمی در آسیا حریف والیبال نشسته ایران حتی با ۵۰ درصد توانش نیست.  مسابقات والیبال نشسته قهرمانی آسیا در قزاقستان برگزار میشود که تیم ملی مردان ایران با کنار گذاشتن تعدادی از ستاره هایش و استفاده از نفرات جوان راهی این مسابقات شده اما با اینحال با قدرت به نیمه نهایی رسید و احتمالا به فینال هم می رسد و عنوان قهرمانی را هم به دست می آورد
این بار در کنار مردان تیم والیبال نشسته بانوان هم می‌درخشد تا ایران در هر دو رشته قدرت بلامنازع آسیا باشد.  
هر دو تیم با نتایجی که کسب کردند با راهیابی به مرحله نیمه نهایی در یکقدمی رسیدن به عنوان قهرمانی هستند. تیم مردان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کره‌جنوبی ۳ بر صفر برنده شد. ۲۵ بر ۱۱ و ۲۵ بر ۱۲ و ۲۵ بر ۲۱ نتایجی بود که والیبال نشسته ایران به دست آورد تا نشان بدهد چقدر سطح والیبال ایران بالا است. حالا این تیم برای رسیدن به فینال باید از سد عراق بگذرد.
تیم بانوان هم مقابل هند به برتری رسید؛ این تیم بلایی را سر والیبال نشسته هند آورد که در تاریخ کم سابقه بود. در هر سه ست نتایجی ثبت شد که در نوع خود عجیب و باور نکردنی بود. ست اول ۲۵ بر ۲ که تا به حال سابقه نداشته تیمی با این نتیجه ببازد. ست دوم اما هندی‌ها کمی بهتر شدند، نتیجه ۲۵ بر ۱۰ شد و در نهایت هم ست سوم ۲۵ بر ۴ شد تا  در مجموع سه ست هندی‌ها به اندازه یک ست ایران نتیجه کسب نکرده باشند. البته حریف بانوان در نیمه نهایی بعید است که به این سادگی باشد. آنها برای رسیدن به فینال باید ژاپن را شکست بدهند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی