صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و چهار - ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۵

خواسته باشگاه بلژیکی دور از توان آبی‌ها است

دست استقلال به حسین‌زاده هم نرسید!

مهدیه دریابیگی
روزنامه نگار

تاکنون طبق لیست جوادنکونام فقط دو بازیکن خریداری شدند و حضور سایر بازیکنان مورد نظر سرمربی استقلال در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی همان دو بازیکنی هستند که در فصل نقل و انتقالات به استقلال اضافه شدند و جذب بازیکنان دیگر با اما و اگر مواجه شده است؛ به همین دلیل هواداران چند آتیشه استقلال این روزها به‌شدت نگران هستند خصوصاً اینکه استقلال چند بازیکن خود را به‌دلیل بی‌پولی یا بازگشت به تیم سابق خود از دست داده‌اند. طی روزهای اخیر در بین شانزده تیم لیگ برتری این تیم استقلال است که حتی در فصل نقل و انتقالات سرو صدای زیادی به پا کرد؛ چیزی که عده‌ای معتقد هستند فقط حرکت نمایشی از سوی مسئولان استقلال است تا ذهن‌ها را درگیر مسائلی کنند که نتیجه آن مثبت نیست و فقط مدیران استقلال را دل نگران نشان می‌دهد! نکته اینجا است که در بین لیست نکونام اسامی به چشم می‌خورد که پیش از این در تیم استقلال حضور داشتند و با رقمی ناچیز به تیم‌های اروپایی رفتند؛ اما حالا بابت قرضی گرفتن این بازیکنان استقلال رقم هنگفتی را باید به باشگاه فعلی‌شان بدهد، چنین اتفاق تأسف برانگیزی فقط برخواسته از مدیریت معیوب فوتبال ما است. یکی از سرمایه‌های استقلال که لژیونر شد و حالا با رقم قابل توجهی قرار است توسط خود استقلالی‌ها خریداری شود، حسین‌زاده است.
با توجه به درخواست جواد نکونام برای جذب امیر حسین حسین‌زاده، باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به شارلروا بلژیک خواستار بازگشت این بازیکن به جمع آبی‌پوشان شد. با این حال در شرایطی که استقلال با مبلغ ۲۵۰ هزار یورو این بازیکن ملی‌پوش را به بلژیکی‌ها فروخته، طبق ادعای علی امیری آنها با منت گذاشتن حاضر هستند در ازای دریافت ۸۰۰ هزار یورو به‌صورت قرضی، رضایت‌نامه‌اش را برای حضور مجدد در استقلال صادر کنند.
 این در حالی است که قانون جدید فوتبال لیگ برتر اجازه جذب بازیکن به‌صورت قرضی را نمی‌دهد. استقلال در روزهایی که به خاطر نداشتن پول حتی بازیکنان ارزشمند خود مثل داسیلوا را از دست می‌دهد و نمی‌تواند رضایت محبی و قایدی را از باشگاه آنها بگیرد چطور می‌تواند حسین‌زاده را با چنین مبلغی به استقلال بیاورد. به نظر می‌رسید در روزهایی که مدیران استقلال از جذب و یا حفظ بازیکنان مورد دلخواه نکونام عاجز مانده‌اند، با انتشار اخباری که بمب خبری محسوب می‌شود سعی می‌کنند افکار عمومی را به طرفی سوق دهند که حجم انتقادات کمتر شود و ذهن‌ها درگیر مسأله‌ای شود که دست از انتقاد مدیران استقلال بردارند. درشرایطی که تیم‌هایی مثل سپاهان و بعضاً گل گهر در سکوت خبری، تمام
شاه ماهی‌هایی که در لیگ وجود دارد را از چنگ تیم‌های دیگری در می‌آورند تیم‌هایی مثل استقلال با جنجال نقل و انتقالاتی این بستر را برای رقبا آماده می‌کند که زودتر به خواسته خود برسند.
تنها حسن این روزهای استقلال که شاید هواداران را امیدوار به آینده تیم می‌کند هوش و ذکاوت نکونام است که اصلاً مربی هیجانی نیست و شتابزده عمل نمی‌کند. نکونام برخلاف ساپینتو در کمال آرامش به خواسته خود می‌رسد. خصوصیت مثبت نکونام که در هنگام ضعف سعی می‌کند خودش را از محور توجه پنهان کند و بموقع ضربه نهایی را بزند باعث می‌شود ناکامی مدیران استقلال در فصل نقل و انتقالات کمتر خودش را بروز دهد.
 استقلال باید هر چه سریع‌تر ضعف‌های فصل پیش خود را برطرف کند تا از دست دادن قهرمانی حسرت لحظاتی را نخورد که می‌توانسته پررنگ‌تر باشد، اما غفلت کرده است.
فعلاً با توجه به شرطی که باشگاه بلژیکی برای انتقال حسین‌زاده گذاشته است چنین انتقالی منتفی است و حسین‌زاده از استقلال دورتر شده است. هر چند که معاون باشگاه استقلال در لابه لای این اخبار منفی که از باشگاه منتشر می‌شود سعی می‌کند طوری صحبت کند که عدم درایت مدیران استقلال کمتربه چشم مخاطب بیاید و فضای مجازی کمتر ملتهب شود.

جستجو
آرشیو تاریخی