صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

آغاز ششمین اردوی کوراش در آکادمی المپیک
مرحله ششم اردوی تیم ملی کوراش مردان اعزامی به بازی‌های آسیایی از دیروز در آکادمی ملی المپیک آغاز شد. ششمین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی کوراش مردان ایران اعزامی به بازی‌‌های آسیایی 2023 هانگژو، از روزگذشته (13 تیرماه) در آکادمی ملی المپیک آغاز و تا 28 تیرماه ادامه خواهد داشت. مسعود قوی بازو، قاسم نوری‌زاده، علی محمد بریمانلو، حسن یوسفی، محمد ابراهیمی، محمد محمدی بریمانلو، رامین احمدزاده، وحید قائمی، مجید وحید بریمانلو، صادق آذرنگ، جواد مرادی و مجتبی اکبری، نفراتی هستند که با هدایت الیاس علی اکبری تمرینات خود را درمجموعه ورزشی انقلاب تهران دنبال می‌کنند.
 
قهرمانی صفرزاده در رقابت‌های جاده
نمایندگان آذربایجان شرقی رتبه‌های اول تا سوم استقامت جاده قهرمانی کشور 1402 بزرگسالان را کسب کردند.
روز گذشته دومین و آخرین روز مسابقات قهرمانی کشور جاده آقایان 1402 به میزبانی استان مرکزی در شهر اراک برگزار شد. در پایان رقابت استقامت جاده که به مسافت 120 کیلومتر در مسیر اراک به خمین به صورت رفت و برگشت برگزار شد، سعید صفرزاده، علی لبیب و حسن صیف‌الهی از استان آذربایجان شرقی موفق شدند به ترتیب در جایگاه‌‌های اول تا سوم قرار گیرند.
همچنین در رده سنی زیر 23 سال نیز علی لبیب از آذربایجان شرقی، رامیار قوامی از لرستان و مهدی آقاکاشی از استان قزوین به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرقتند. این مسابقات با حضور 70 ورزشکار از استان‌های کشور برگزار شد.
 
تمرین کشتی‌گیران ترکمن با هدایت ایرانی‌ها
کشتی‌گیران ترکمنستانی برای حضور در رقابت‌های مهم پیش رو تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی ایرانی دنبال می‌کنند. چندی پیش مسئولان فدراسیون کشتی ترکمنستان در حکمی رضا یزدانی را به عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی منصوب کردند. یزدانی نیز پس از انتصاب در راستای مدیریت تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ترکمنستان، چند حکم را برای مربیان ایرانی صادر کرد. مدیر تیم‌های ملی کشتی ترکمنستان، ابتدا هادی حبیبی را به عنوان سرمربی کشتی آزاد بزرگسالان و امید این کشور منصوب کرد و در ادامه هدایت آزادکاران جوان ترکمنستان را به محمود اسماعیل‌پور سپرد. اصغر بذری نیز به عنوان سرمربی تیم نوجوانان انتخاب شد.
همچنین مهدی علیاری هم هدایت فرنگی کاران را بر عهده گرفت. برهمین اساس؛ اردو‌های آماده‌سازی کشتی گیران ترکمن زیر نظر کادر فنی ایرانی برای حضور در رقابت‌های مهم پیش رو از جمله بازی‌های آسیایی و جهانی در حال برگزاری است و سومین مرحله این اردو‌های آماده‌سازی امروز در منطقه آواز ترکمنستان به پایان می‌رسد. مرحله چهارم اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی کشتی ترکمنستان از اواسط هفته آینده در عشق‌آباد آغاز می‌شود، اما کادر فنی برنامه‌ای را برای حضور در تورنمنت رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی تدوین نکرده.

جستجو
آرشیو تاریخی