صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

محسن کاوه و اتهامات بدون سند

دستور حمله را چه کسی داد؟

محسن کاوه این روزها مورد انتقاد جدی برخی از اهالی جامعه کشتی قرار گرفته است. برخی از حرف‌ها از انتقاد هم فرا رفته و به اتهام رسیده تا جایی که حالا محسن کاوه به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی و سرمربی جوانان از فدراسیون هم دلخور باشد که چرا اجازه می‌دهد بدون سند و مدرک تحت فشار قرار بگیرد.
اولین اتهام را محمد اصلانی که مدتی در تیم‌های ملی به‌عنوان مربی هم کار کرده مطرح کرد. اصلانی اعتقاد داشت کاوه کشتی‌گیران را برای حضور در برخی تیم‌ها تحت فشار می‌گذارد و به این ترتیب نتایج را در لیگ برتر کشتی تغییر می‌دهد. این اتهام بزرگ در حالی به محسن کاوه زده شد که سال گذشته کاوه مسئولیت فنی تیمی را برعهده داشت که محمد اصلانی مربی آن تیم بود.
بعد از اصلانی نوبت به علیرضا رضایی رسید تا او هم به نوعی این انتقادات را تأیید کند. رفتاری که باعث واکنش محسن کاوه شد اما هنوز این جنجال به پایان نرسیده بود که اکبر فلاح وارد گود شد و مانند تمام سال‌های اخیر که منتقد کاوه بود‌، این بار هم محسن کاوه را به باد انتقاد گرفت و خواهان پاسخگویی کاوه شد.
این در حالی است که محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان است و همین باعث شد تا کاوه از فدراسیون بخواهد جلوی این اتهامات را بگیرد.
نکته مهم در این بین حضور کاوه در لیگ برتر کشتی آزاد با مجوز فدراسیون است و طبیعی است بخشی از این اتهامات هم مورد توجه فدراسیون است که فدراسیون البته باید هم از خودش دفاع کند و هم از فردی که تقریباً نقش مهمی را در کشتی ایران دارد اما فدراسیون همانند سال‌های اخیر که پشت سرمربیانش در نیامده، این ‌بار هم منفعل نشان داد و با سکوتش در این ‌باره بیشتر به مشکلات دامن زد.
شاید سؤال مهم این روزها این باشد که چه کسی یا کسانی دستور حمله به کاوه را صادر کردند؟ کاوه نقش آچار فرانسه را برای فدراسیون داشته و هر جا که کار فدراسیون گیر کرده، این مربی کار کشته وارد شده و گره از مشکلات فدراسیون باز کرده.
رفتاری که ظاهراً مورد پسند برخی از افراد که اتفاقاً به فدراسیون هم نزدیک هستند، نبوده و در این‌ ماه‌های اخیر سعی کردند کاوه را از فدراسیون دور کنند.
عملکرد فنی محسن کاوه در این چند سال اخیر قابل تحسین بوده و موفقیت‌های او در تیم جوانان غیر قابل انکار است. همین الان شاگردان او در تیم ملی جوانان در اردوی بزرگسالان حضور دارند و عملکردشان خیلی از مدعیان دوبنده تیم ملی بزرگسالان را تحت تأثیر قرار داده. مثل میلاد والیزاده، محمد بخشی و مبین عظیمی اما چرا باید او با چنین عملکردی مورد انتقاد قرار بگیرد؟
ظاهراً عده‌ای که عملکردشان و نتایجی که تیم تحت هدایت آنها گرفته مورد نقد بوده دلخوشی از این شرایط ندارند.
آنها با شکست‌های تاریخی جوابی برای نتایج خود نداشتند و به نظر برای تغییر وضعیت خود هم راهی پیدا نکردند و در نتیجه سعی می‌کنند فدراسیون و محسن کاوه را به حاشیه بکشانند. هر چقدر که تیم جوانان بدرخشد ضعف آنها بیشتر به چشم می‌آید و بنابراین چاره را در این می‌بینند که تیم جوانان هم نتیجه خوبی نگیرد. شاید مهم‌ترین کار فدراسیون آگاه بودن از دستان پشت پرده و حمایت از محسن کاوه است که البته هنوز فدراسیون در این باره اقدام جدی انجام نداده است.

جستجو
آرشیو تاریخی