صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

کی‌روش: هدف‌مان حالا قهرمانی گلدکاپ است

قطر بعد از برد تاریخی مقابل مکزیک و صعود به مرحله حذفی گلدکاپ، حالا به قهرمانی این تورنمنت فکر می‌کند. قطر در دو بازی اول مرحله گروهی نتوانسته بود به پیروزی برسد. آنها با گل ثانیه‌های پایانی بازی اول را دو بر یک به هاییتی باختند و در بازی دوم یک بار دیگر با گل لحظات آخر مقابل هندوراس به تساوی رسیدند. در بازی با مکزیک اما شانس به شاگردان کی‌روش رو کرد و آنها توانستند تنها موقعیت جدی‌شان را به گل سه امتیازی بازی تبدیل کنند.
مربی پرتغالی این برد را در غیاب سه بازیکن اصلی تیمش به دست آورد؛ معز علی مصدوم، یوسف عبدالرزاق و بسام الراوی محروم. او تیمش را با سیستم 1-1-4-4 به زمین فرستاده بود و توانست فشار اولیه مکزیک را که از سوی 60 هزار تماشاگر حمایت می‌شد، کنترل کند. بازیکنان قطر بعد از گل هم بخوبی توانستند از برتری‌شان دفاع کنند تا بعد از مکزیک به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.
کی‌روش بعد از این برد درباره هدف تیمش در این تورنمنت گفت: «ما به اولین هدف‌مان که صعود به یک چهارم نهایی بود رسیدیم. ما گروه سختی داشتیم و نتایج این را نشان می‌دهد. تیم مقابل مکزیک انگیزه بالایی داشت و مقابل یک حریف سرسخت به پیروزی رسیدیم. خوشحالم که هواداران‌مان را خوشحال کردیم. هدف ما حالا قهرمانی مسابقات است و با تمام وجود برای آن تلاش خواهیم کرد.»
قطر دو سال قبل برای اولین بار حضور در گلدکاپ را به‌عنوان تیم میهمان تجربه کرد و در آن دوره با هدایت فلیکس سانچز در نیمه‌نهایی مغلوب امریکا شد که در نهایت قهرمان این جام شد. این بار کی‌روش مصمم است که عنابی‌ها را به فینال و قهرمانی برساند. حریف بعدی این تیم قهرمان گروه C است که احتمالاً تیم پاناما خواهد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی