صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و سه - ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خط حمله ترسناک مورایس با دو گلزن برتر فصل قبل

اسدی از جمع تمام مدعیان سپاهان را انتخاب کرد

در روزی که همه اخبار پیرامون انتقال علیرضا بیرانوند به استقلال بود، رضا اسدی مذاکرات موفقی با سپاهان داشت تابا قراردادی 2 ساله به این تیم بپیوندد. او فصل گذشته در خط حمله تراکتور درخشش فوق‌العاده‌ای داشت و خرید خیلی خوبی برای طلایی‌پوشان اصفهانی است که دوست ندارند برای دومین فصل متوالی در جنگ قهرمانی کم بیاورند.
اسدی که فصل گذشته تا هفته‌های پایانی صدرنشین جدول گلزنان بود، یکی از اهداف جذاب نقل و انتقالاتی این فصل محسوب می‌شد. پاکو خمس اصرار زیادی داشت که او را در تبریز نگه دارد. یحیی گل‌محمدی هم مصر بود که برای دومین بار او را پرسپولیسی کند. اسدی برای جواد نکونام هم یکی از اهداف اصلی نقل و انتقالات محسوب می‌شد و هواداران استقلال هم منتظر دیدن مهاجم جدید تیم ملی با پیراهن آبی بودند، ولی او در نهایت راهی اصفهان شد تا با سپاهان امضا کند.
دوباره روی بورس
 اسدی تابستان دو سال قبل هم یکی از بازیکنان روی بورس نقل و انتقالات بود و در نهایت راهی پرسپولیس شد، ولی اوضاع در این تیم برایش خوب پیش نرفت. البته او به‌عنوان هافبک آمار خوبی داشت، ولی به‌دلیل انتقادات هواداران ترجیح داد فوتبالش را در تیم دیگری دنبال کند.
او به تراکتور برگشت که از آن تیم خاطرات خوبی داشت و با این تیم تبریزی در فوتبال ایران به‌عنوان یک بازیکن مؤثر مطرح شده بود. اسدی در دوران مربیگری قربان بردیف یکی از هافبک‌های میانی تیم بود که آمار گلزنی خوبی هم داشت. در میانه فصل، وقتی پاکو خمس جانشین مربی ترکمن شد با دیدن این آمار تصمیم گرفت اسدی را به خط حمله ببرد. او در پست جدید نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و مدت‌ها در صدر جدول گلزنان بود. اسدی فصل را با یازده گل در لیگ و یک گل در جام حذفی به پایان برد و به تراکتور کمک کرد تا سهمیه آسیا هم بگیرد. نتیجه این درخشش دعوت به تیم ملی و تجربه اولین بازی ملی‌اش بود. قلعه‌نویی از اسدی در پست جدیدش استفاده کرد و او موفق شد در تورنمنت کافا اولین گل ملی‌اش را مقابل افغانستان ثبت کند.

مورد علاقه مورایس
شنیده می‌شود ژوزه مورایس نقش زیادی در متقاعد کردن اسدی برای این انتقال داشته. سرمربی پرتغالی سپاهان فصل گذشته هم خواهان اسدی بود و سرانجام توانست این بازیکن چندپسته را به تیمش اضافه کند. ظاهراً برنامه این مربی این است که از اسدی در خط حمله تیمش استفاده کند.
سپاهان شهریار مغانلو، آقای گل فصل گذشته را در تیمش دارد و در روزهای گذشته کاوه رضایی و رضا شکاری را هم به تیمش اضافه کرده. اضافه شدن اسدی ترافیک در فاز تهاجمی را خیلی زیاد می‌کند، با این حال مورایس روی اسدی به‌عنوان یکی از بازیکنان اصلی تیمش حساب کرده و رقم نسبتاً بالایی که سپاهان برای او پرداخت کرده، نشان می‌دهد که قرار است یکی از مهره‌های کلیدی این تیم باشد.
مورایس حالا باید هنرش را در پیدا کردن یک ترکیب مؤثر برای خط حمله نشان بدهد. سپاهان بزودی اردوی پیش‌فصل را شروع می‌کند و مربی پرتغالی حدود چهار هفته فرصت دارد تا بازیکنان قدیمی و خریدهای جدید تیمش را به هماهنگی برساند. سپاهان فصل گذشته روی یک لغزش کوچک مقابل ملوان فرصت قهرمانی لیگ برتر را از دست داد، ولی دست این مربی برای فصل جدید کاملاً پر است تا این بار مسیر قهرمانی را تا آخر طی کند. این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم حاضر است و با تیم خوبی که بسته انتظار می‌رود به مرحله حذفی برسد.
 
سابقه سپاهانی
رضا اسدی تجربه بازی در رده‌های پایه سپاهان را دارد و همراه با این تیم در فصل 95-94 وارد لیست مسابقات لیگ برتر شد. البته او در 18 سالگی فرصت بازی برای سپاهان را پیدا نکرد و از اصفهان به نفت تهران رفت تا زیر نظر علی دایی به فوتبال ایران معرفی شود. بعد از حضور در نفت، او دو فصل هم برای سایپا به میدان رفت و در فصل 99-98 به تراکتور پیوست تا با این تیم قهرمانی در جام حذفی را تجربه کند. او تجربه کوتاهی هم در سن‌پولتن اتریش داشت و بعد از آن به پرسپولیس پیوست. تجربه بازی او در خط میانی سرخ‌پوشان خوب پیش نرفت، ولی حدود یک سال بعد او کاملاً آن روزهای تلخ را فراموش کرده و در قامت یک مهاجم گلزن و ملی‌پوش راهی سپاهان می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی