قوانین جدید فوتبال اسپانیا برای فصل 2024-2023

لالیگا پلیسی می‌شود

39 روز تا شروع فصل جدید لالیگا باقی مانده است و حالا این لیگ آماده فصل جدید شده. آنها در این چند روز از توپ جدیدشان رونمایی کردند، قانون جدیدی برای مبارزه با نژادپرستی تصویب کردند و البته در زمینه استفاده از تکنولوژی هم تصمیماتی تازه گرفتند.
همان‌طور که می‌دانید فصل گذشته لالیگا با معضل بزرگی به نام نژادپرستی همراه شد؛ اتفاقی که حتی ستاره برزیلی رئال مادرید را به مرز خداحافظی با لالیگا و رئال مادرید هم کشاند و وینیسیوس را بشدت وارد حواشی مربوط به خودش کرد. این بار مسئولان لالیگا موضع قاطع‌تری نسبت به مصادیق نژادپرستی گرفته‌اند.
بر اساس مصوبات جدید مقرر شده پلیس اسپانیا این اجازه را خواهد داشت در صورت بروز رفتارهای نژادپرستانه در جریان بازی‌های لالیگا، مسابقه را متوقف کند. این ابهام وجود دارد که چنین قانونی دقیقاً چه کمک فرهنگی به مبارزه با نژادپرستی خواهد کرد و آیا کسانی که چنین رویه‌ای را در پیش می‌گیرند با وضع این قانون از عمل غیر اخلاقی خود منصرف خواهند شد یا خیر! هنوز جزئیات بیشتری از اختیارات پلیس اسپانیا در رابطه با نژادپرستی در ورزشگاه‌های لالیگا فاش نشده اما همین‌قدر می‌دانیم حضور بیشتر و پررنگ‌تر نیروهای امنیتی و پلیس در فصل جدید در استادیوم‌ها بدیهی خواهد بود. در حقیقت لالیگا به خاطیان در زمینه نژادپرستی هشدار داده اگر دست از پا خطا کنید، سر و کارتان با پلیس خواهد بود. پلیس می‌تواند مسابقه را برای دقایقی یا حتی به کلی متوقف کند و مانع از برگزاری آن شود و تصمیم نهایی باز هم با این نهاد است.
بر اساس اعلام لالیگا در فصل جدید این لیگ هم از تکنولوژی خط دروازه استفاده نخواهد شد. آنها یک بار دیگر در مقابل این تکنولوژی ایستاده‌اند و می‌خواهند به همان صورت گذشته در مقابل توپ‌های مشکوک به گل رفتار کنند. جالب اینجاست که لالیگا در فصل‌های اخیر تصویر‌برداری از مسابقاتش را به سطحی بسیار مدرن رسانده و مخاطبانش از سرتاسر دنیا را با نمایی ویژه و سینمایی مواجه کرده است. وجود چنین توسعه‌ای در رابطه با تصویر‌برداری از مسابقات و عدم استفاده از تکنولوژی خط دروازه عجیب به نظر می‌رسد.

جستجو
آرشیو تاریخی