صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و دو - ۱۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و دو - ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

خبر

صعود دختران والیبال ایران به جمع هشت تیم برتر آسیا
تیم ملی والیبال دختران زیر ۱۶ سال ایران در آخرین دیدار خود از مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف استرالیا رفت و با پیروزی مقابل حریف خود به جمع هشت تیم برتر رقابت‌ها راه پیدا کرد. ملی‌‌پوشان ایران که در اولین مسابقه خود مقابل ژاپن شکست خورده بودند، استرالیا را با حساب سه بر صفر (۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۶) شکست دادند و به عنوان تیم دوم گروه خود به جمع هشت تیم برتر مسابقات صعود کردند. مرحله دوم این رقابت‌ها از سه‌شنبه (۱۳ تیرماه) آغاز می‌شود و تیم ایران در یک گروه با ژاپن، چین‌تایپه و ماکائو قرار گرفته است.
 نتیجه دیدار با ژاپن در مرحله مقدماتی در این مرحله هم محاسبه می‌شود و ایران سه‌شنبه و پنجشنبه (۱۳ و ۱۵ تیر) به ترتیب به مصاف چین‌تایپه و ماکائو می‌رود.


پیروزی تیم والیبال جوانان ایران مقابل بلغارستان
تیم ملی والیبال جوانان ایران در آخرین بازی خود در تورنمنت چهارجانبه بلغارستان مقابل تیم میزبان قرار گرفت و سه بر دو (۱۷ بر ۲۵،  ‌ ۲۵ بر ۲۰،  ‌ ۲۵ بر ۲۲،  ۱۹ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۳) به پیروزی رسید.
تیم ایران در آخرین بازی خود به مصاف برزیل رفت اما مصدومیت یوسف کاظمی باعث شد تا این دیدار نیمه‌تمام باقی بماند.
تیم ایران دیشب (12 تیرماه) صوفیه را ترک کرد و از طریق ترکیه راهی بحرین می‌شود تا در مسابقات قهرمانی جهان که از ۱۶ تا ۲۵ تیر ماه در منامه برگزار می‌شود،  شرکت کند.


پارادوومیدانی‌کاران در فرانسه به دنبال سهمیه پاریس
سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی از اعزام ۱۸ ورزشکار معلول و نابینا و کم بینا به مسابقات جهانی فرانسه خبر می‌دهد و می‌گوید: «انتظار کسب ۱۴ سهمیه مستقیم پارالمپیک پاریس از ۱۴ ورزشکار معلول اعزامی به این رقابت‌ها داریم.»
به گفته بهمن رضایی،  مسابقات جهانی پارادوومیدانی در دو بخش معلولان و نابینایان و کم‌بینایان از ۱۸ تا ۲۶ تیر در فرانسه برگزار می‌شود که در بخش افراد معلول حامد امیری،  علیرضا مختاری،  رشید مسجدی،  امان‌الله پاپی،  یاسین خسروی،  هادی کائیدی،  سعید افروز،  علی اصغر جوانمرد،  سجاد محمدیان،  صادق بیت سیاح،  میلاد رمضانی،  هاشمیه متقیان،  الهام صالحی و الناز دارابیان،  ۱۴ ورزشکار اعزامی به جهانی فرانسه را تشکیل می‌دهند.
رضایی درباره حضور در این رقابت‌ها می‌گوید: «هر ۱۴ ورزشکار اعزامی جزو بهترین‌های دوومیدانی هستند و شانس کسب مدال دارند. با توجه به رکوردگیری که در مسابقات قهرمانی کشور در اردوها داشتیم،  وضعیت رکوردها نسبت به سال گذشته راضی کننده است و این امیدواری وجود دارد که هر ۱۴ ورزشکار اعزامی سهمیه مستقیم پارالمپیک پاریس را در فرانسه کسب کنند.»

جستجو
آرشیو تاریخی