صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و دو - ۱۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و دو - ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

والیبال نشسته قهرمانی آسیا

برد برای مردان و زنان ایران

رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی آسیا از دیروز (دوشنبه) به ‌میزبانی کشور قزاقستان آغاز شد و هر دو تیم مردان و زنان ایران در اولین مسابقه خود به برتری رسیدند. تیم ملی مردان در نخستین دیدار خود برابر تیم هند به میدان رفت که این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به‌ سود شاگردان رضایی به پایان رسید. مردان والیبال نشسته کشورمان 25 بر 5 در ست نخست، 25 بر 15 در ست دوم و 25 بر 11 در ست سوم برابر هند پیروز شدند. این پیروزی در حالی به دست آمد که تیم مردان ایران با تغییر ترکیب خود با نیمی از نفرات اصلی خود و جوانگرایی راهی این مسابقات شده اما با این‌حال این تیم مدعی جدی قهرمانی است.  والیبالیست‌های ایران در دومین دیدار خود امروز از ساعت 13 به‌وقت ایران به مصاف تیم چین می‌رود. تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران هم در نخستین دیدار خود در قهرمانی آسیا به برتری رسیدند تا این تیم هم کار خود را با برد شروع کند.
در این مسابقات که تیم‌های مردان و بانوان حضور دارند، تیم بانوان ایران در نخستین دیدار خود به مصاف کره‌جنوبی رفت و موفق شد این حریف را 3 بر صفر و با نتایج 25 بر 11، 25 بر 3 و 25 بر 6 شکست بدهد. تیم ملی بانوان ایران در کنار قزاقستان، هند و کره‌جنوبی در گروه A قرار دارد و باید در دومین دیدار خود امروز (سه‌شنبه) به مصاف قزاقستان برود. قزاق‌ها پیش از این موفق به شکست هند در دیدار افتتاحیه شده‌اند. امروز همچنین در بخش مردان، تیم ملی ایران به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی در نخستین مسابقه‌اش به مصاف هند می‌رود.
این دو تیم خود را برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی آماده می‌کنند. بازی‌های پاراآسیایی اواخر مهرماه در هانگژو برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال نشسته مردان به دنبال ساختن نسل جدیدی است. این تیم در قهرمانی آسیا نیمی از ترکیب خود را تغییر داد و به احتمال زیاد در هانگژو هم باز این تیم تغییراتی را در ترکیبش دارد. تیم بانوان اما همچنان به دنبال حفظ و تثبیت جایگاهش در آسیا است. این تیم به تازگی توانسته خود را در بین تیم‌های مدعی آسیا ببیند.

جستجو
آرشیو تاریخی