نیویورک نیکس؛ عملکرد نسبتاً خوب در پلی‌آف

علی رضایی
خبرنگار
نیکس یکی از تیم‌های ایالت نیویورک و عضو کنفرانس شرق است که در سال 1946 تأسیس شد. تیم نیکس در سال‌های اولیه لیگ NBA موفق بود و به طور مداوم به عنوان مدعی قهرمانی در مرحله پلی‌آف حضور داشت. این تیم در سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۳ سه فصل متوالی به فینال NBA راه یافت اما در هر سه بار مغلوب حریفان شد. پس از این سه فصل و حتی تا اواخر دهه ۶۰، تیم نیکس قدرت چندانی در لیگ NBA نداشت تا اینکه «رد هالزمن» سرمربیگری این تیم را به عهده گرفت و نیکس دوباره به روزهای اوج خود بازگشت؛ تیم نیویورک نیکس با هدایت هالزمن دو بار در سال‌های 1970 و 1973 عنوان قهرمانی لیگ NBA را به دست آورد.
وضعیت قرارداد برخی از بازیکنان این تیم در حال حاضر مشخص نیست؛ مایلز مک براید و دون واشنگتن، بازیکنانی هستند که باشگاه قرارداد آنها را به فروش گذاشته و در واقع بازیکنان آزاد این تیم محسوب می‌شوند.
مدت قرارداد جیلن برانسون با تیم نیکس 3 فصل است، جولیوس رندل هم سه فصل با نیکس قرارداد دارد. نیکس چهار ساله هم ارجی برت را در اختیار دارد؛ اخباری هم پیرامون این سه بازیکن منتشر شده که برانسون تمایل دارد باز هم با نیکس تمدید کند، رندل هم دوست دارد در نیکس بماند اما اگر از این تیم جدا شود تمایل دارد به تیم‌های شیکاگو، کلیپرز، فیلادلفیا و مینه سوتا ملحق شود. ارجی برت هم اعلام آمادگی کرده که با نیکس تمدید کند.
شایعاتی هم در مورد بازیکنان جدیدی که دوست دارند به نیکس ملحق شوند این است که جیمز هاردن بازیکن فیلادلفیا، پاول جرج اسمال فوروارد تیم کلیپرز و زاک لووین شوتینگ گارد شیکاگو از قبل آمادگی پیوستن به نیکس را اعلام کرده‌اند. درک رز از نیکس جدا شد و تیم نیکس هم که در فصل 2023 پلی‌آف خوبی را گذراند اکنون مدیران این تیم با رفتن درک رز منتظر هستند که ستاره‌ای از بین هاردن، جرج و لوین به این تیم ملحق شود. آنها در فصلی که گذشت از جولیوس رندل اصلاً راضی نبودند و دنبال ترید کردن او هم هستند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی