آقای خاص برای ترمیم رم به دنبال چیست؟

پروژه منچسترسازی مورینیو

رسول مجیدی
خبرنگار
ژوزه مورینیو امسال هم علی‌رغم همه شایعاتی که وجود داشت در رم ماند. او در دو سال گذشته که در این تیم پایتخت‌نشین بوده، ۲ بار جالوروسی را به فینال‌های اروپایی رسانده. نخست فینال لیگ کنفرانس که قهرمان شدند و بعد فینال لیگ اروپا که بازی را باختند. این برای اولین بار بود که مورینیو در یک فینال اروپایی طعم شکست را چشید.
حالا مورینیو که بشدت به دنبال یک ماجراجویی اروپایی دیگر و البته رساندن رم به لیگ قهرمانان است، در فصل نقل و انتقالات و با توجه به بودجه‌ای که رم در اختیار دارد، به دنبال ترمیم تیمش است. او در دو فصل گذشته موفق شده بازیکنان خوبی مثل تامی آبراهام، دیبالا و واینالدوم را به تیمش اضافه کند اما امسال انگار بیشتر چشم طمع به بازیکنان تیم سابقش، منچستریونایتد دارد.
 
علاقه قدیمی زنده می‌شود؟
وقتی کاسمیرو به منچستریونایتد آمد، همه از این می‌گفتند که زوج هافبک دفاعی منچستر را در سال‌های آینده دو برزیلی که در سلسائو هم در کنار یکدیگر بازی می‌کنند تشکیل خواهند داد اما حالا گفته می‌شود تن‌هاخ با خرید میسون مانت دیگر علاقه‌ای به استفاده از فرد در ترکیب ندارد. منچستریونایتد او را در لیست فروش قطعی در پنجره‌ تابستانی قرار داده و خود بازیکن با توجه به این موضوع که می‌داند دیگر جایگاهی در ترکیب ندارد با خروج از باشگاه موافق است.
و حالا ظاهراً اولین بازیکنی که مورینیو درصدد خرید آن از منچستریونایتد است، فرد برزیلی است.
آقای خاص با شروع فصل 2019-2018 این هافبک را از شاختار به خدمت گرفت و به ترکیب خودش در منچستریونایتد اضافه کرد. اما فقط ۵ ماه فرصت کار با این کشف‌اش را داشت. ژوزه در همان میانه‌های فصل اخراج شد و حالا بعد از گذشت چند سال که یونایتد او را در لیست فروش خود قرار داده، سرمربی رم می‌خواهد بازیکن سابقش را به ایتالیا بیاورد.
در ایتالیا گفته می‌شود مورینیو با توجه به بالا رفتن میانگین خط هافبک رم، می‌خواهد این بازیکن 30 ساله که تجربه‌ خوبی در خط هافبک دارد را به جالوروسی اضافه کند.
رم برای خرید فرد در حال حاضر باید با باشگاه فولام رقابت کند و کار سختی برای جذب این بازیکن ندارد. منچستریونایتد، فرد را به بیشترین پیشنهادی که دریافت کند می‌فروشد و تنها کافی است رم پیشنهادی بالاتر از فولام روی میز مدیران منچستری بگذارد تا صاحب این بازیکن شود.
 گرینوود؛ فرار از زندان
میشون گرینوود یکی از آن بازیکنان پراستعدادی بود که ظرف دو سال گذشته کاملاً محو شد. او به دلیل اتهامات اخلاقی عملاً از منچستریونایتد کنار گذاشته شد، نایکی قراردادش را فسخ کرد و ضررهای بسیاری گریبانگیر این بازیکن جوان شد ولی حالا دادگاه به این نتیجه رسیده که او جرمی مرتکب نشده. همین پروسه قضایی باعث شد عملاً گرینوود از منچستریونایتد که داشت در آن فیکس می‌شد دور شود و مشخص نیست کی می‌تواند به فرم قبلی‌اش بازگردد. در یکی دو هفته گذشته و با بازگشت اسم گرینوود به لیست منچستر، خیلی‌ها منتظر بودند او را دوباره در لباس شیاطین سرخ ببینند ولی حالا که میسون خانه‌اش در منچستر را برای اجاره آگهی کرده، گمانه‌زنی‌ها زیاد شده. وقتی مورینیو در منچستریونایتد مربیگری می‌کرد، گرینوود در تیم بزرگسال نبود اما ژوزه چند باری از او در بازی‌های دوستانه استفاده کرد. گفته می‌شود آقای خاص به سبک بازی این هافبک نفوذی علاقه‌مند است ولی مسأله اینجاست که مشخص نیست منچستر تمایلی به از دست دادنش دارد یا نه. گفته می‌شود رم به دنبال خرید قرضی این بازیکن است تا مشکلات مالی سد راه خریدش نشود. رسانه‌های انگلیسی دیروز گزارش دادند ژوزه مورینیو خودش تماسی با این بازیکن گرفته و ۲ طرف از این حضور استقبال کرده‌اند. باید دید آیا رم می‌تواند این دو بازیکن را از منچستر به پایتخت ایتالیا بیاورد؟

 

جستجو
آرشیو تاریخی