صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و چهل و یک - ۱۲ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و چهل و یک - ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

خواسته برخی بازیکنان فصل قبل پرسپولیس از درویش و باشگاه

خریدهای جدید نباید از ما بالاتر قرارداد ببندند!

در حالی که مشکلات بزرگ مالی پرسپولیس باعث شده تا تمرینات تیم قهرمان همچنان آغاز نشود هر روز خبر از مشکلات ریز و درشت دیگری در این باشگاه می‌رسد که حل هر کدام از آنها کار دشواری برای مدیریت فعلی به نظر می‌رسد.
پرسپولیس هنوز نتوانسته مطالبات بازیکنان و مربیان فصل قبل را پرداخت کند، با هیچ کدام از بازیکنانی که یحیی آنها را می‌خواهد و خواستار تمدید قراردادشان بوده به‌صورت رسمی تمدید نشده و از بین سه خرید درخواستی گل‌محمدی تنها یک بازیکن جذب شده است.
باشگاه پرسپولیس در حالی در بحث خرید بازیکن فوق‌العاده کند پیش می‌رود که سایر تیم‌های مدعی حداقل دو تا 5 بازیکن جدید جذب کرده‌اند و تمرینات‌شان هم آغاز شده است. اما این کندی نقل و انتقالات باشگاه سرخ و هم دیر شروع شدن تمرینات این تیم یک دلیل عجیب دیگر غیر از بی‌پولی دارد. گفته می‌شود برخی بازیکنان فصل قبل پرسپولیس که در بین آنها چهره‌های شاخص و ملی‌پوشی هم دیده می‌شود به باشگاه گفته‌اند با بازیکنان تازه‌وارد و خریدهای جدید نباید قراردادی سنگین‌تر بسته شود و این بازیکنان نباید پول بیشتری از باشگاه بگیرند.
 به نظر می‌رسد این دسته از بازیکنان در شرایطی که باشگاه به سختی حاضر شده مبلغ قرارداد فصل قبل آنها را با عرف هرساله 20 درصد افزایش دهد وقتی می‌شنوند بازیکنی تازه‌وارد قرار است سقف قرارداد را دریافت کند شاکی شده و از باشگاه خواسته‌اند با بازیکنان تازه وارد هم به اندازه رقمی که آنها پول می‌گیرند، قرارداد بسته شود.
این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که رضا درویش در مصاحبه دو روز قبل خود صراحتاً اعلام کرد بین بازیکنان تفاوتی قائل نمی‌شود. درویش که ظاهراً یا تحت تأثیر خواسته آن بازیکنان بوده یا خواسته تأکید کند مثلاً به محمدحسین کنعانی‌زادگان و سعید عزت‌اللهی ارقام عجیب و غریبی برای قرارداد جدیدشان پرداخت نخواهد شد، گفت: «بازیکنانی که به این تیم می‌آیند اگر پرسپولیسی هم باشند، باید بدانند شرایط ما برای بزرگان تیم یکسان است. اگر می‌بینید همه بازیکنان ما در سال گذشته و فصل جدید با جان و دل زحمت می‌کشند و با قلب خود بازی می‌کنند به این دلیل است که سعی نکردیم تفاوتی بین چهره‌ها قائل بشویم.»
این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که یک سال قبل درست در همین مقطع سعید صادقی با رقم قراردادی بالاتر از سقف قراردادهای باشگاه پرسپولیس به این تیم پیوست و آن زمان هیچ کدام از بازیکنان فصل قبل اعتراضی به این ماجرا نداشتند یا حداقل اینکه خبر این گلایه رسانه‌ای نشد. در عین حال به نظر می‌رسد امسال با وجود معدود بودن خریدهای پرسپولیس اما حضور هر کدام از این نفرات ملی‌پوش در پرسپولیس می‌تواند داستان‌هایی در این تیم ایجاد کند چرا که رقم قرارداد برخی بازیکنان فصل قبل حتی با اضافه شدن 20 درصد به رقم قرارداد این نفرات نخواهد رسید و این موضوع می‌تواند باعث اختلافاتی در رختکن تیم شود.

جستجو
آرشیو تاریخی