خبر

برگزاری جلسه وزیر خارجه با رؤسای فدراسیون‌ها

جلسه رؤسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر امور خارجه برگزار شد. در این نشست که با حضور حمید سجادی وزیر ورزش و محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد، رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه با محوریت دیپلماسی ورزشی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.
حمید سجادی در این جلسه گفت: «بیش از یکصد انجمن ورزشی و بیش از پنجاه فدراسیون ورزشی در کشور فعالیت دارند. در برخی از انجمن‌ها مثل رشته همگانی متشکل از چندین انجمن و روش تمرین می‌شود که هر کدام در خارج از کشور دارای مسابقات مختلف است. ما در کشور ۲۳۵ رشته ورزشی داریم که زیرمجموعه فدراسیون‌ها و یا انجمن‌ها هستند.»
او ادامه داد: «هر کدام از رشته‌های فعال در کشور با رویدادهای بین‌المللی در تعامل هستند و از این‌رو با چالش‌های مختلف بین‌المللی نیز مواجه می‌شوند. این رشته‌ها ملزم به رعایت کردن برخی قوانین هستند و رعایت همه قوانین نیاز به مشاوره و راهنمایی دستگاه امور خارجه دارد. نیاز داریم که از راهنمایی‌ها و کمک وزارت امور خارجه و سفرای کشورمان در دیگر کشورها بهره بگیریم.»

داوری و 34 انتصاب در دو ماه سرپرستی
هر دو روز یک حکم!

یکی از اتفاق‌های دوران کوتاه حضور افشین داوری در فدراسیون دو و میدانی به‌عنوان سرپرست، صدور 34 حکم برای قهرمانان سابق و چهره‌های این رشته ورزشی است.
داوری روز 17 اردیبهشت ماه و پس از استعفای هاشم صیامی از ریاست این فدراسیون، مسئولیت سرپرستی را به‌عهده گرفت تا کارهای این رشته پایه را تا زمان برگزاری انتخابات پیگیری کند.
سرپرست جدید فدراسیون دوومیدانی از همان روزهای نخست حضورش در این نهاد، رسماً اعلام کرد که می‌خواهد وارد انتخابات ریاست نیز شود و بر همین اساس یک‌سری اقدامات را انجام خواهد داد.
اینطور که به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین اقدامات او در کنار فعالیت برای کسب آرای اعضای مجمع، صدور 34 حکم مختلف برای برخی قهرمانان سابق و چهره‌های شناخته شده این رشته است. تقریباً تمام این 34 نفر دوران قهرمانی خود را در دوره افشین داوری سپری کرده‌اند و حالا از او احکام مختلفی را دریافت کرده‌اند.
چهره‌هایی نظیر هادی سپهرزاد، لیلا ابراهیمی، داریوش صمیمی، کاوه موسوی، پریسا بهزادی، سپیده توکلی، محمد ارزنده و ... تعدادی از قهرمانان سابق دو و میدانی هستند که داوری در احکامی جداگانه، آن را به سمت‌های مختلف منصوب کرده است.
بخش اعظم این افراد اگرچه در مجمع حق رأی ندارند اما افراد تأثیرگذاری در دو و میدانی ایران به حساب می‌آیند و این‌طور که به نظر می‌رسد، داوری هم برای تصاحب دوباره سکان دو و میدانی، روی این 34 نفر و احکامی که برای آنها صادر کرده، حساب ویژه‌ای باز کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی