تعیین تکلیف وضعیت والیبال در هفته سوم لیگ ملت ها

چهار بازی بدون امتیاز!

پس از اعزام نصفه و نیمه تیم ایران به امریکا برای حضور در هفته سوم لیگ ملت‌ها، فدراسیون والیبال از ثابت ماندن امتیازهای ایران و حریفانش در این هفته، طبق مصوبه فدراسیون جهانی خبر داد.  هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی این رقابت‌ها از 13 تا 18 تیرماه با 32 مسابقه در دو شهر آناهایم امریکا و پاسای فیلیپین پیگیری می‌شود تا هشت تیم صعود کننده به مرحله نهایی مشخص شوند.
پس از اعتراض ایران به کارشکنی امریکایی‌ها در صدور ویزا برای تمام نفرات ایران، هیأت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال موضوع ویزای تیم ایران را به‌صورت خاص بررسی و مصوب کرد در صورتی که امریکا به نفرات اصلی تیم ایران ویزا ندهد، نتایج این هفته برای ایران در رده‌بندی جهانی تأثیری نخواهد داشت و نتایج بازی ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها 2023 در جایگاه جهانی‌اش تأثیر منفی نداشته باشد.
در این میان شائبه‌ای به وجود آمده بود که حتی در صورت ثابت ماندن امتیاز ایران، اگر حریفان بتوانند از رقابت با ایران امتیاز بگیرند، در رده‌بندی جهانی از ایران پیشی خواهند گرفت، موضوعی که روز گذشته فدراسیون والیبال به آن پاسخ داد. طبق اعلام فدراسیون، مصوبه FIVB درباره امتیازهای چهار مسابقه ایران، شامل تیم‌های حریف نیز می‌شود و چهار حریف ایران امتیازی از این مسابقات دشت نخواهند کرد.
با توجه به مشخص شدن وضعیت ریجکتی‌های تیم ایران، فدراسیون جهانی در نامه‌ای خواستار تعیین تکلیف در خصوص این موضوع و بهره‌مندی از این امتیاز هیأت رئیسه برای تیم ایران شد. بر این اساس فدراسیون والیبال ایران با هماهنگی سرمربی تیم ملی، این امتیاز فدراسیون جهانی را پذیرفت و مقرر شد که نتایج چهار مسابقه ایران با فرانسه، بلغارستان، آرژانتین و کوبا در رده‌بندی فدراسیون جهانی تأثیری نداشته باشد. طبق اعلام سایت فدراسیون، جایگاه یازدهمی تیم ملی والیبال ایران با 241.05 امتیاز تا پایان لیگ ملت‌ها 2023 ثابت خواهد ماند.

جستجو
آرشیو تاریخی