11 روز تا پایان مهلت فدراسیون جهانی ژیمناستیک

تکرار انتخابات یا پذیرش تــــــــــــــعلیق؟

آزاده پیراکوه
روزنامه نگار
11 روز تا آخرین مهلت فدراسیون جهانی ژیمناستیک زمان باقی مانده و هنوز ورزش ایران نتوانسته به ابهام‌های موجود درباره انتخابات 24 اسفندماه پاسخ مناسبی بدهد.
 دو ماه و 20 روز قبل بود که فدراسیون جهانی به کمیته ملی المپیک نامه زد و چند سؤال را درباره انتخابات فدراسیون ایران پرسید. در آن نامه به کمیته ملی المپیک به عنوان نهاد مورد اعتماد کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی، فرصت سه ماهه‌ای داده شد که حالا از آن مهلت چند روز بیشتر باقی نمانده است.
در ابتدا مسئولان تصمیم‌گیر در وزارت ورزش منکر ارسال این نامه شدند اما مدتی که گذشت، مسئولان کمیته کم کم درباره‌اش حرف زدند و گفتند که نامه را به وزارت ورزش فرستاده‌ و منتظر واکنش مدیران وزارت هستند.
سه، چهار روز قبل نیز مناف هاشمی، به عنوان سخنگوی کمیته ملی المپیک مصاحبه کرد و گفت که چند جلسه با مسئولان وزارت ورزش داشته‌اند تا درباره پاسخ به توافق برسند‍!
این جمله اگرچه کوتاه است اما پیغام‌های زیادی دارد و نشان می‌دهد که پاسخ مد نظر کمیته ملی المپیک با وزارت ورزش در تناقض است و وزارت‌نشین‌ها حاضر نیستند کوتاه بیایند.
چیزی که در آن تردیدی نیست، خطر تعلیق فدراسیون ایران است و به همین خاطر خسروی وفا و همکارانش در کمیته ملی المپیک به مسئولان وزارت گفته‌اند که تنها راه نجات از تعلیق برگزاری مجمع انتخاباتی با همان ترکیب مجمع 24 اسفندماه است. البته مسئولان وزارت با این پیشنهاد مخالفت کرده‌اند و به دنبال یافتن راه‌حل دیگری هستند که به نظر می‌رسد بیشتر وقت تلف کردن است.
اقدام برای برکناری افراد از سمت‌هایشان در فدراسیون، تلاش برای جابه‌جایی رؤسای هیأت‌ها و مجاب کردن برخی از مدیران بخش‌های مختلف فدراسیون برای شکایت علیه زهرا اینچه درگاهی، رئیس سابق فدراسیون از جمله اقداماتی است که این روزها در حال انجام است اما اینکه در نهایت کدامیک از اینها مانع تعلیق فدراسیون ایران می‌شود، مشخص نیست!
حتی گفته می‌شود به برخی از مربیان تیم ملی گفته شده که باید علیه رئیس سابق فدراسیون مصاحبه کنند و اگر این کار را نکنند، برکنار می‌شوند که تبعات این موضوع را می‌توان در برخی عزل و نصب‌های این روزها در فدراسیون دید.
اوضاعی که این روزها بر ژیمناستیک حاکم شده، با هیچ کدام از روش‌هایی که اجرا شده، به سرانجام خوشی نمی‌رسد و فقط عقلانیت است که می‌تواند ژیمناستیک را از بزنگاهی که در آن گیر افتاده، نجات دهد؛ البته اگر صلاح این رشته و ورزشکارانش بر مسائل دیگر ارجحیت داشته باشد.

تلاش برای پرونده‌سازی!
رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک درباره آنچه این روزها در ارتباط با او در حال انجام است، می‌گوید: «شنیده‌ام به برخی از افراد گفته‌اند، علیه من پرونده تشکیل دهند که البته نگرانی بابت این موضوع ندارم. در این چند سال بارها از این در وارد شده‌اند اما هر بار تبرئه شده‌ام. چیزی که در حال حاضر اهمیت دارد، فدراسیون ژیمناستیک است و ابهام‌هایی که فدراسیون جهانی دارد و باید به آنها پاسخ داده شود.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی