خبر

6 مدال برای پاراتکواندو در فرانسه
تیم ملی پاراتکواندوی کشورمان در رقابت‌های آزاد قهرمانی اروپا ۲۰۲۳ موفق به کسب ۲ مدال طلا و ۴ برنز و عنوان نایب قهرمانی این دوره از مسابقات شد. رقابت‌های آزاد قهرمانی پاراتکواندوی اروپا ۲۰۲۳،  روز جمعه نهم تیرماه ۱۴۰۲ در شهر «مونتقژی» کشور فرانسه با حضور ۱۴۶ تکواندوکار از ۳۱ کشور جهان برگزار شد که نهایتاً نمایندگان ایران به ۲ مدال طلا و ۴ برنز دست یافتند.
در کلاس K۴۴ این رویداد مریم عبدالله‌پور در وزن ۴۷- کیلوگرم و حامد حق‌شناس در وزن ۸۰+ کیلوگرم موفق به کسب نشان طلا شدند. سعید صادقیان‌پور در وزن ۶۳- کیلوگرم،  مهدی پوررهنما در وزن ۷۰- کیلوگرم،  علیرضا بخت در وزن ۸۰- کیلوگرم و روزا ابراهیمی در وزن ۵۷- کیلوگرم  صاحب نشان ارزشمند برنز شدند.
 در مجموع تیم بانوان و آقایان نیز تیم ایران با ثبت ۲ طلا و ۴ برنز یک رتبه پایین‌تر از تیم ترکیه توانست به عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد. تیم بریتانیا و ازبکستان نیز بعد از ایران در رتبه‌های سوم و چهارم جدول رده‌بندی جای گرفتند. در گروه بانوان تیم ایران سوم شد و در گروه پسران نیز عنوان نایب قهرمانی به دست آمد.
 
درخشش ملی‌پوشان ایلامی در تورنمنت هنگ‌ کنگ
ملی‌پوشان ایلامی در مسابقات پاورلیفتینگ بین‌قاره‌ای خوش درخشیدند. در ادامه مسابقات پاورلیفتینگ بین قاره‌ای که در کشور هنگ کنگ برگزار می‌شود،  «فرید جهانی‌پور» سه مدال طلا کسب کرد و در مجموع  مدال طلای پاورلیفتینگ بین‌قاره‌ای را از آن خود کرد. پیش از این‌ «مراد ایدی» توانست دو مدال نقره و یک مدال برنز و مدال طلا پرس سینه را کسب و باعث شکسته شدن رکورد پرس سینه آسیا شود. همچنین در این دوره از رقابت‌ها «جعفر پیری‌نیا» ضمن مربیگری تیم ملی پاورلیفتینگ،  به عنوان سرداور مسابقات به قضاوت پرداخت.
 
افزایش سهمیه بوکس در هانگژو
سرانجام با پیگیری مسئولان فدراسیون بوکس‌ و مساعدت ستاد بازی‌های آسیایی سهمیه تیم ملی بوکس در هانگژو افزایش یافت. بازی‌های آسیایی هانگژو در حالی قرار است اواخر شهریور ماه سال جاری به میزبانی کشور چین برگزار شود که مسئولان ستاد بازی‌های آسیایی،  سهمیه نفرات اعزامی به این مسابقات را در اختیار فدراسیون بوکس قرار دادند. طبق شنیده‌ها ابتدا مسئولان ستاد بازی‌های آسیایی پنج سهمیه برای فدراسیون بوکس جهت حضور در این المپیک آسیایی در نظر گرفته بودند که گویا این سهمیه افزایش پیدا کرده و کاروان بوکس احتمالاً با ۶ نماینده در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشد. لازم به ذکر است،  مسابقات بوکس در بازی‌های آسیایی در هفت وزن برگزار می‌شود و این رقابت‌ها مرحله اول گزینش المپیک پاریس نیز است. نفرات مدال‌آور (طلا، نقره و برنز) در هانگژو‌ چین  سهمیه حضور در المپیک پاریس را کسب می‌کنند. تیم ملی بوکس در اوزان  ۵۷کیلوگرم،  ۶۳ کیلوگرم،  ۷۱ کیلوگرم، ۸۰ کیلوگرم،  ۹۰ کیلوگرم و ۹۲+ کیلوگرم در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی