معرفی ترکیب اصلی وزنه‌برداری باحذف رستمی و خداحافظی مرادی

آماده برای نبرد در ریاض و هانگژو

حذف کیانوش رستمی و خداحافظی اجباری سهراب مرادی از ترکیب اصلی تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در رقابت‌های جهانی ریاض عربستان و بازی‌های آسیایی هانگژوی چین تا حدود زیادی دست نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری را باز کرد تا او از الان به بعد تکلیف خود را برای مهره‌چینی و تعیین استخوان‌بندی و ترکیب اصلی تیم اعزامی خود به رقابت‌های معتبر و مهم پیش رو بداند. قطعاً از امروز به بعد نصیرشلال تمرکز اصلی خود را روی جوانان و ستاره‌های مدعی باقیمانده دراردوی وزنه‌برداری می‌گذارد تا نهایتاً از دل آنها دو تیم سرحال و آماده برای حضور در رقابت‌های جهانی ریاض و نهایتاً بازی‌های آسیایی هانگژوی چین گزینش کند.

امید به مدال‌آوری در 4 وزن
قطعا بعد از خداحافظی غیرمنتظره سهراب مرادی از دنیای قهرمانی و کشیدن خط قرمز روی نام کیانوش رستمی، حالا نواب نصیرشلال به‌دنبال ساختن و مهیا کردن وزنه‌بردارانی است که بتوانند جای خالی ستاره‌های اسم ورسم دار خارج شده از گود قهرمانی را پر کنند. بی‌تردید نصیرشلال برای کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک 2024، حضوری مقتدرانه در رقابت‌های جهانی ریاض عربستان، همینطوردفاع از اعتبار وزنه‌برداری ایران در بازی‌های آسیایی هانگژوی چین روی 4 دسته وزنی به نسبت سایر اوزان حساب ویژه‌تری باز کرده است. دسته وزنی 81، 89، 102 و 102+ کیلوگرم اوزانی است که نصیرشلال برای کسب مدال و رسیدن به سهمیه ورودی المپیک روی درخشش وزنه‌برداران ملی‌پوش حاضر در این اوزان حساب ویژه‌ای باز کرده است. حسین سلطانی، میرمصطفی جوادی، رضادهدار، رسول معتمدی، علیرضا یوسفی، علی داودی و آیت شریفی وزنه‌بردارانی هستند که به نسبت بقیه اردونشینان در سرلیست نصیرشلال قرار دارند. به همین دلیل آنها قطعاً جزو گزینه‌هایی به شمار می‌روند که در هر دو رویداد(جهانی و بازی‌های آسیایی) گزینه اصلی و فیکس سرمربی تیم ملی به شمار می‌روند. طبق آنچه که فدراسیون جهانی در لیست اولیه اعلامی برای حضور در مسابقات جهانی اعلام کرده است، این نفرات جزو نفرات اصلی کادرفنی برای اعزام به ریاض قرار دارند.
در دسته ۹۶ کیلوگرم ایوب موسوی، محمد زارعی و امیر حقوقی، در دسته ۱۰۹ کیلوگرم مهدی کرمی، امیر عزیزی و پیمان جان نیز دیگر گزینه‌های نصیرشلال برای حضور در ریاض و هانگژو هستند. البته این نفرات بیشتر روی امتیازآوری‌شان حساب می‌شود تا مدال‌آوری در جهانی و بازی‌های آسیایی. رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در ریاض عربستان از ۱۱شهریور آغازمی‌شود. 13 روز بعد از جهانی، بازی‌های آسیایی را پیش رو داریم که تقریباً همان ترکیب جهانی باید عازم هانگژو شود. نهایتاً باید منتظر ماند ودید که از جمع وزنه‌برداران باقیمانده نهایتاً کدام ملی‌پوشان جهانی می‌شوند و چه نفراتی برای اعزام به بازی‌های آسیایی گزینش خواهند شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی