کلیولند کاوالیرز؛ تیم بدون فوق ستاره

علی رضایی
خبرنگار
کلیولند کاوالیرز یکی از تیم‌های ایالت اوهایو است که در شهر کلیولند قرار گرفته و عضو تیم‌های ایالت کنفرانس شرق محسوب می‌شود. لبرون جیمز پادشاه بسکتبال NBA اولین بار توسط این باشگاه درفت شد، شکیل اونیل غول بسکتبال NBA هم اواخر بسکتبالش برای این تیم بازی کرده است؛ پیش از این دو فوق ستاره، نیت تارموند، والت کلاید فریزر هم برای کاوالیرز بازی کردند. در سال 2016 این تیم به مقام قهرمانی رسید، این در زمانی اتفاق افتاد که لبرون جیمز بعد از چند سال جدایی از کاوالیرز دوباره به تیم ملحق شد و همراه کایری اروینگ و کوین لاو قهرمان NBA شدند. بعد از رفتن جیمز و ستاره‌های این تیم در سال 2016، اوضاع تیم به طور کلی دگرگون شد و لیدر خوبی به این تیم نیامد. البته در حال حاضر فقط داناوان میچل، لیدر معروف کاوالیرز است که قراردادش را برای سه سال دیگر با این تیم تمدید کرده است. داریوس گارلند سه فصل بعد در تیم کاوالیرز می‌ماند و همچنین اون موبلی 2 سال و جرت آلن هم 3 فصل در این تیم ماندنی هستند. کریس لورت، رابین لوپز، دنی گرین، لماراستیونز و رائول نتو از جمله بازیکنان این تیم محسوب می‌شوند که تکلیف‌ قراردادشان مشخص نیست و معلوم نیست در این تیم ماندنی باشند یا رفتنی.
خروج کاوالیرز از مرحله پلی‌آف در دور اول در فصل 2023 توسط نیویورک نیکس تنها مسأله‌ای است که مسئولان تیم را به این چالش کشانده است که چرا بازیکنان کاوالیرز قبل از صعود به مرحله پلی‌آف، مقابل تیم‌های بزرگ خوب نتیجه می‌گرفتند اما در برابر نیکس قافیه را باختند و در همان دور اول پلی‌آف حذف شدند؟
البته صعود این تیم به پلی‌آف هم خودش زنگ خطری است که به گوش مدعیان نواخته می‌شود. چون یکسری بازیکن جوان در این تیم هستند که انگیزه دارند فصل آینده تیم را به این مرحله برسانند تا باز هم صاحب عنوان شوند و نمودار ارزش قرارداد آنها سیر نجومی داشته باشد.
کاوالیرزی‌ها در فصل 2024 یکی از مدعیان قهرمانی NBA هستند که در حال حاضر فعالیت‌های تیمی را بدون هیچ سر و صدایی ادامه می‌دهند و شاید در نقل و انتقالات بازیکنانی که قراردادشان آزاد است را به خدمت بگیرند.

جستجو
آرشیو تاریخی