صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و نه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و نه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

خبر

 

دست رد سویا به راموس
 تو را نمی‌خواهیم!

سرخیو راموس با پایان قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن،  از امروز رسماً بازیکن آزاد محسوب می‌شود. پاریسی‌ها از تمدید قرارداد او خودداری کردند و این یعنی که مدافع اسپانیایی فصل آینده قطعاً در پاریس نخواهد بود. سرخیو امیدوار بود که برای فصل آینده به تیم سابق خود سویا برگردد،  تیمی که سال 2005 از آن جدا شد تا به رئال مادرید ملحق شود. سویا اما موضع خود را مشخص کرده و گفته است که هیچ برنامه‌ای برای برگرداندن راموس به ورزشگاه راموس سانچس ندارد.
با حضور کریم رکیک،  تانگوی نیانزو،  لویی باده و مارکائو قهرمان فصل گذشته لیگ اروپا نیازی به تقویت خط دفاعی خود نمی‌بیند،  ضمن اینکه با تیره شدن روابط میان راموس و هواداران سویا طی سال‌های حضور او در رئال مادرید،  مشخص نیست که تیم آندلسی آمادگی پذیرایی از او را داشته باشد.
مورد دیگری که باعث شده بازگشت راموس به آندلس کاملاً منتفی به نظر برسد،  سیستم تاکتیکی بازی سویا با مربیگری خوسه لوئیس مندلیبار است که از خط دفاعی چهار نفره تیمش برای پرس از بالا استفاده می‌کند،  تاکتیکی که مناسب بازیکنی در سن و سال راموس 37 ساله نیست،  اگرچه راموس از نظر کیفیت بازی و تجربه همچنان از بسیاری از مدافعان فعلی سویا بهتر است.


اختلاف پپ و ژاوی جدی است

ماجرای انتقال ایلکای گوندوغان از منچسترسیتی به بارسلونا، رابطه بین پپ گواردیولا و ژاوی سرمربیان دو تیم را شکرآب کرده است. دو چهره‌ای که در بارسلونا اسطوره هستند، حالا رابطه چندان خوبی ندارند.
پپ اخیراً در بارسلونا حضور داشت و در حاشیه یک تورنمنت گلف در پاسخ به سؤالی در مورد انتقال قریب‌الوقوع گوندوغان به بارسا طعنه‌ای به ژاوی زد و گفت: «خبر دارم که ژاوی از مدت‌ها پیش با گوندوغان در ارتباط است و با هم صحبت می‌کنند.» انتقالی که در نهایت نیز صورت گرفت و گوندوغان با رد پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی سیتی به بارسا پیوست. پپ به وضوح از اینکه ژاوی با کاپیتان تیمش گفت‌وگو و او را برای جدایی وسوسه کرده ناراحت است. خوان لاپورتا در مصاحبه با TV3 کاتالونیا به طور ضمنی این اختلاف بین دو اسطوره را تأیید کرد و گفت: «به‌عنوان رئیس بارسلونا این وظیفه را برعهده می‌گیرم که پپ و ژاوی را آشتی بدهم. این مسئولیتی است که قبول خواهم کرد. البته بعید می‌دانم مشکل آنها جدی باشد. اگر از ژاوی تعریف می‌کنیم، به معنای پاک کردن خاطرات پپ در بارسلونا نیست و برعکس.»
رئیس بارسلونا ادامه داد: «مگر می‌شود کاری که پپ در بارسا انجام داد را فراموش کرد؟ ژاوی انسان فوق‌العاده‌ای است و همیشه دوست دارد با دیگران بهترین ارتباط را داشته باشد. من به این مشکل پایان می‌دهم.»

جستجو
آرشیو تاریخی