صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و نه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و نه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

ناشناخته ها در تیم ملی بسکتبال آمریکا!

خبری از ابرستاره‌ها در جام جهانی نیست!

جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳،  به میزبانی سه کشور ژاپن،  فیلیپین و اندونزی برگزار می‌شود و تیم امریکا هم به عنوان یکی از مدعیان سرسخت قهرمانی در این رقابت‌ها حضور خواهد یافت. تیم ملی کشورمان هم در این دوره با تیم‌های اسپانیا،  ساحل عاج و برزیل همگروه است. حضور تیم امریکا با فوق ستاره‌هایی که در لیگ این کشور تحت عنوان NBA بازی می‌کنند، برای طرفداران ورزش بسکتبال جذاب و دیدنی خواهد بود.
اکثر تیم‌ها بخصوص تیم‌های اروپایی هم با فوق‌ستاره‌های‌شان در این جام حضور دارند؛ تیم صربستان با MVP (باارزش‌ترین بازیکن) فصل NBA یعنی نیکولا یوکیچ حضور خواهد داشت. تیم‌های اسپانیا،  فرانسه،  آلمان و چند کشور دیگر اروپایی نیز بازیکنان صاحبنامی در لیگ NBA دارند که به جذابیت رقابت‌ها می‌افزایند.  تیم فرانسه در المپیک توکیو یک بار امریکا را شکست داد اما در فینال باز هم رو‌در‌روی هم قرار گرفتند و امریکا قهرمان المپیک شد. فرانسه در این تورنمنت جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ بازیکنان مهمی همانند گوبر،  ومبانیاما و امبید را در اختیار خواهد داشت و به نظر می‌رسد از حالا تمام تیم‌ها برای مقابله با فرانسه حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.
امریکا با داشتن ابرستاره‌هایی که در رشته بسکتبال دارد، می‌توانست جذابیت این رقابت‌ها را دوچندان کند. اما به نظر می‌رسد در این جام جهانی خبری از فوق‌ستاره‌هایی مثل لبرون جیمز،  کوین دورانت،  جیمزهاردن،  د آندره جردن،  کوای لنارد،  استفن کری،  جا مورانت،  دیم لیلارد،  دریماند گرین،  ویکتور اولادیپو،  جیسون تیتام،  ذاک لوین،  اریک گوردون و... نیست.
رسانه‌های امریکایی چندی پیش لیست عجیب و غریبی از بازیکنانی را که به اردوی تیم امریکا دعوت شده‌اند منتشر کرده‌اند که اصلاً خبری از این فوق‌ستاره‌ها در آن فهرست نبود. اسامی برخی بازیکنانی که به اردو دعوت شده‌اند عبارتند از؛ جیلین برانسون،  آنتونی ادواردز،  تایرس هلبیرتون،  آستین ریوز،  برندون اینگرم،  مایکل بریجز،  کم جهنسون،  پالو بنچرو،  بوبی پارتیس،  جکسون جی آر و واکر کسلر. اسامی که تاحدودی برای طرفداران بسکتبال NBA ناشناخته هستند و از نگاه کارشناسان، ‌ نبود نیمکت قوی و بازیکن محوری در این تیم کاملاً محسوس است.
نکته دیگری که برای بسکتبال امریکا بسیار اهمیت دارد سرمایه‌گذاری تیم‌های لیگ NBA روی بازیکنان شاخص است. چنانچه به این بازیکنان کوچکترین آسیبی برسد، سرمایه‌گذاری آن تیم برای کسب مقام و جام قهرمانی به صورت کلی نابود می‌شود. هرچند که قضیه بازی‌های المپیک برای امریکایی‌ها متفاوت است و در المپیک اکثر ستاره‌های معروف امریکایی لیگ NBA حضور دارند و به همین خاطر گرانترین بلیت ورودی بازی‌های المپیک مربوط به رشته بسکتبال است.

جستجو
آرشیو تاریخی