صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و نه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و نه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در مجارستان قطعی می‌شود

انتخاب بدون انتخابی

مدت‌هاست که محمد بنا به عنوان فردی شناخته می‌شود که تن به برگزاری انتخابی نمی‌دهد. در تمام این سال‌ها که کشتی فرنگی از فرش به عرش رسید؛ مدیون برنامه‌ای بود که محمد بنا پیاده کرد. او اعتقاد چندانی به انتخابی رو در رو نداشت و سعی می‌کرد که عملکرد کشتی‌گیران را در یک سال زیر نظر بگیرد و با توجه به عملکرد کشتی‌گیران در اردو و مسابقات بین‌المللی نفر برتر را انتخاب می‌کرد. این روش نزدیک به یک دهه در کشتی فرنگی پیاده شد و هیچگاه نبود که کشتی‌گیری به وضوح از بین رفته شود و در عین حال نتیجه بسیار خوبی هم در پی داشت اما با این حال انتقاد از برگزار نشدن انتخابی نقش یک گیوتین را برای محمد بنا داشت.
حالا محمد بنا کنار رفته و دیگر خبری از او نیست و کسانی هم که به نحوه انتخاب ترکیب تیم ملی توسط محمد بنا ایراد می‌گرفتند و معتقد بودند انتخابی یعنی دو کشتی‌گیر باید با هم روبرو شوند و برنده روی تشک مشخص شود؛ حالا معلوم نیست کجا رفتند و چرا سکوت کرده‌اند. ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات قهرمانی جهان انتخاب می‌شود اما حتی یک مسابقه انتخابی رو در رو هم برگزار نمی‌شود. ترکیب تیم ملی کشتی آزاد با همان روشی که محمد بنا انتخاب می‌کرد؛ انتخاب شده فقط نام چرخه روی آن گذاشتند.
۷ وزن ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقات قهرمانی جهان با رعایت همین چرخه انتخاب شد و حالا سه وزن بلاتکلیف مانده که این سه وزن هم باید با حضور در مسابقات بین‌المللی مجارستان انتخاب شود. با اعلام کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد احمد محمدنژاد جوان به همراه میلاد ولی‌زاده در وزن ۵۷ کیلوگرم،  امیر‌محمد یزدانی و محمد بخشی در وزن ۷۰ کیلوگرم و علی سوادکوهی به همراه محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مسابقات بین‌المللی مجارستان اعزام می‌شوند و آنجا تکلیف این سه وزن مشخص می‌شود. این یعنی که قرار نیست انتخابی رو در رو برگزار شود اما عجیب است که از کسی صدا در نمی‌آید. همان‌هایی که در دوره محمد  بنا می‌گفتند انتخاب تیم بر اساس حضور در مسابقات بین‌المللی عادلانه نیست الان روزه سکوت گرفتند. این وضعیت در کشتی فرنگی هم وجود وارد و در هر دو رشته که کادرفنی بارها مصاحبه کردند و مدعی شدند انتخاب بر اساس عدالت است حالا تیم خود را با حضور در مسابقات بین‌المللی انتخاب کردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی