نگاهی به مدعیان فصل آتی قسمت 10

ساکرومنتو کینگز؛ مدعی قهرمانی بعد از 17 سال

علی رضایی
خبرنگار
یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی فصل 24 – 2023 لیگ NBA، ساکرومنتو کینگز است. کینگز از ایالت کالیفرنیا و مقر اصلی آن شهر ساکرومنتو است. این تیم در سال ۱۹۴۵ و با نام رویال روچستر به لیگ ABL پیوست. سپس در سال ۱۹۴۸ این‌بار عضوی از لیگABA شد. سرانجام در همین سال (۱۹۴۸) دو لیگ ABL و ABA به لیگ NBA ادغام شدند. کینگز هم در حال حاضر عضو لیگ پرطرفدار NBA است. کینگز در سال ۱۹۵۱ قهرمان NBA شد، ولاد دیویس بازیکن صربستانی این تیم که جزو بازیکنان تالار مشاهیر بسکتبال نیز هست از سال ۹۸ تا ۲۰۰۴ در این تیم بازی کرده است.
تیم کینگز در فصلی که گذشت عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. دومینتاس سابونیس در پست پاورفوروارد و دی‌آرون فاکس در پست پوینت گارد، دو تا از بهترین‌های کینگز بودند که این تیم را بعد از 16 سال به مرحله پلی‌آف رساندند. البته در مدت خشکسالی که کینگز از صعود به پلی‌آف محروم بود تا حدودی هیچ فوق ستاره‌ای در این تیم نبود تا تحول ایجاد کند. کینگزی‌ها در این مدت بحرانی گاهی اوقات مقابل قدرت‌های بزرگ NBA پیروز می‌شدند اما در اواخر فصل، نمی‌توانستند نتایج را حفظ کنند، باخت‌های متوالی دامنگیر تیم می‌شد و هر سال از صعود باز می‌ماندند!
ساکرومنتو کینگز در درفت 2023 صاحب پیک جالبی نشد. تنها پیکی که از راند اول به این تیم تعلق گرفت، پیک 24 به‌نام اولیور مکسین‌پروس‌پر بود، در راند دوم هم پیک‌های 38 و 53 یعنی جردن والش و جلن اسلوسن به این تیم محلق شدند.
علاوه بر سابونیس و دی‌آرون فاکس سایر بازیکنان هم در صعود کینگز به مرحله پلی‌آف نقش داشتند؛ کوین هورتر، مالیک مانک، کیگان موری و دیویون میچل همه اینها کینگز را به‌عنوان یک مدعی قهرمانی برای فصل 24 – 2023 لیگ NBA معرفی می‌کنند. البته حساب ستاره‌ای مثل کیگان موری با سایر بازیکنان جدا است چون او می‌خواهد فصل جدید به یک ستاره تبدیل شود که طرفداران حرفه‌ای بسکتبال بیشتر از سایرین او را بشناسند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی