صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و نه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و نه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

بررسی تمام حواشی سکوهای استقلال در سالیان اخیر

لیدرهـــــــای اجـــــــــاره‌ای

اولین تمرین استقلال برای فصل بیست و سوم لیگ برتر با حاشیه‌های زیادی همراه بود، حاشیه‌هایی که از چسباندن بنر تبلیغاتی حجت کریمی در ابتدای ورودی کمپ زنده‌یاد حجازی آغاز شد و با ضرب و شتم هواداران حاضر روی سکوهای کمپ پس از شعارهایی که علیه سرپرست مدیرعاملی باشگاه داده شد، به پایان رسید. اتفاقی که باعث شد جواد نکونام سرمربی جوان آبی‌پوشان تمرین را به خاطر این اتفاقات تعطیل کند و بازیکنان را به رختکن بفرستد. در ادامه نهادهای ذیربط از جمله فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای این اتفاق را محکوم کردند و در نهایت مسببان اصلی این اتفاقات را تا اطلاع ثانوی از حضور در ورزشگاه‌ها محروم کردند. اتفاقاتی که در تمرین روز پنجشنبه هفته گذشته این تیم رخ داد اما برای اولین بار در سالیان اخیر نیست که به وقوع می‌پیوندد. به همین بهانه در ادامه نگاهی به تمام اتفاقات عجیب سکوهای استقلال در سالیان اخیر می‌اندازیم.
 حضور هانی کُرده در تمرین
نقش اول آشوب تمرین روز پنجشنبه استقلال هانی خلیفه‌دار معروف به هانی کُرده بود که با نوچه‌هایش تمرین را بهم ریخت. اما این نخستین حضور این اوباش معلوم‌الحال در تمرین استقلال نبوده و او در به آشوب کشیدن تمرین آبی‌پوشان تهرانی سابقه طولانی‌ای دارد زیرا او پیش از این یک بار در زمان حضور محمود فکری روی نیمکت آبی‌پوشان تهرانی در تمرین این تیم حضور پیدا کرد و جالب اینکه در آن مقطع هم تمرین استقلال به آشوب کشیده شد و این فرد برای مدتی از حضور در تمرین استقلال و ورزشگاه‌ها محروم شد اما به نظر می‌رسد آن اتفاق برای سردسته اوباش درس عبرت نشده و باز هم این کار را تکرار کرد. شاید  هم هانی کُرده هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد این اتفاق برایش رخ بدهد.
 
ناسزا به فتحی در شب رفتن استرا
یکی از اتفاقاتی که باعث التهاب سکوهای استقلال در سالیان اخیر شده به زمان مدیریت امیرحسین فتحی و رفتن شبانه آندره آ استراماچونی از ایران بازمی‌گردد، جایی که هواداران استقلال در بازی تیم‌شان مقابل پیکان که اولین بازی پس از ترک ایران از سوی استرا محسوب می‌شد، مدیریت وقت استقلال را با ناسزا روی سکوهای ورزشگاه استقلال مواجه کردند و در نهایت منجر به استعفای جواد زرینچه سرپرست وقت آبی‌ها شد؛ آنچه که یکی از بدترین جنبش‌های اعتراضی هواداران علیه مدیر باشگاه در تاریخ محسوب می‌شد.
 
شعار علیه رئیس‌جمهور سابق
محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت ایران یکی از افرادی بود که همواره برای تماشای مسابقات فوتبال به استادیوم آزادی تهران می‌ آمد. او این عادت را پس از روزهای ریاست جمهوری نیز ترک نکرد. در یکی از مسابقاتی که او برای تماشای بازی به استادیوم آمده بود، هواداران استقلال که از رئیس‌جمهور سابق ناراضی بودند، اقدام به دادن شعار علیه او کردند. اتفاقی که باعث شد یکی از محافظان رئیس‌جمهور به سراغ تماشاگران برود و پس از آن هم احمدی‌نژاد ورزشگاه را ترک کرد.
 
شعار علیه فتح‌الله‌زاده
یکی از جدیدترین این تشنج‌ها به دست هواداران، مربوط به فصل گذشته لیگ برتر فوتبال کشورمان می‌شود. جایی که هواداران این تیم از علی فتح‌الله‌زاده و تیم مدیریتی باشگاه به علت عدم پرداخت مطالبات استرا و حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا ناراضی بودند و با دادن شعارهای اعتراضی علیه فتح‌الله‌زاده و تیم مدیریتی‌اش جو عجیبی را روی سکوهای آزادی ترتیب داده بودند. البته باید گفت باتوجه به شرایط نامطلوبی که آبی‌پوشان تهرانی در پیش فصل دارند، باید در انتظار تکرار چنین اتفاقاتی روی سکوهای ورزشگاه در فصل بیست و سوم لیگ برتر از سوی هواداران این تیم باشیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی