صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و نه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و نه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

بیعـــت با اوباش!


سینا فتوت
خبرنگار
پرسش اصلی پس از رخ دادن اتفاقات تلخ در نخستین تمرین استقلال در فصل جاری این است: مقصر این فاجعه فرهنگی کیست؟ چه کسی سردسته اراذل و اوباش تهران را به تمرین راه داده و چه کسی این فرصت را در اختیار او قرار داده تا تمرین را با چاله میدان اشتباه گرفته و روی سکوها خودنمایی کند؟ چگونه در تمرین یک باشگاه بزرگ اوباش معلوم‌الحال به خود اجازه می‌دهد هوادار منتقد را زیر مشت و لگد بگیرد و برای خبرنگاران خط و نشان بکشد؟
برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها نیازی نیست راه دوری بروید. تصاویر با شما سخن می‌گویند. بی‌تردید حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال متهم شماره یک اتفاقات زشت و تلخ تمرینات باشگاه استقلال است. آنجا که سردسته اوباش که پیش از آغاز تمرین در کنار زمین در کنار مدیران باشگاه استقلال حضور داشت و حجت کریمی با سردسته این اراذل خوش و بش می‌کند. اینکه حضور اراذل در تمرین استقلال با هماهنگی کریمی بوده یا خیر مشخص نیست اما کتک‌کاری که در تمرین رخ داد به دلیل شعارهایی بود که علیه سرپرست باشگاه استقلال داده می‌شد و هر هواداری که چنین شعارهایی می‌داد، زیر مشت و لگد اوباش معلوم‌الحال قرار گرفت. همین مسأله شائبه‌ها را در خصوص نقش سرپرست باشگاه استقلال در این اتفاقات بیشتر می‌کند. خجالت‌آورتر از اتفاقات روی سکوها این بود که همین اوباش دقایقی بعد جلوی چشم هواداران زن و مرد با مدیران باشگاه استقلال دست دادند تا در ظاهر اینگونه به نظر برسد که باشگاه تحت حمایت اوباش است و به هواداران خود نیاز ندارد. استقلال فقط همین را کم داشت؛ بیعت اوباش با مدیران باشگاه، در حضور هواداران بهت‌زده‌ای که کتک خوردند!
از سوی دیگر در اولین تمرین استقلال بنری در کمپ مرحوم حجازی نصب شده بود و در آن تصویر حجت کریمی نقش بسته و پایین تصویر هم نوشته شده بود حجت کریمی، دلسوز و جان‌نثار استقلال! اینکه این شعار تا چه حد به واقعیت نزدیک باشد را گذشت زمان مشخص خواهد کرد اما دوره چنین اقداماتی که به صورت غیر خودجوش توسط بوقچی‌ها و لیدرها انجام می‌شود گذشته؛ ضمن اینکه کتک‌ زدن هواداران هم نمی‌تواند مانع اعتراض آنها به عملکرد مدیران باشگاه شود و اگر مدیری به دنبال حفظ سمتش است باید با عملکردش به این هدف دست پیدا نکند و نه با کمک زور و تهدید.
کریمی علاقه زیادی دارد که به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال منصوب شود اما به نظر می‌رسد در مسیری قرار گرفته که منتهی به شکست است. مدیران باسابقه‌تر از او که تبحر زیادی در شانتاژ سکوها داشتند در نهایت منفور هواداران شدند و بعید است کریمی گوشه‌ای از توانایی پوپولیستی این مدیران را داشت باشد اما به نظر می‌رسد این مسأله برای سرپرست باشگاه استقلال درس عبرت نشده است.
انگار هوادار آزاری در استقلال اپیدمی شده و این باشگاه قصد ندارد تغییر رویه بدهد. استقلال در جریان بازی‌ها با نتایج ضعیف هوادارش را آزار می‌دهد تا حرص خوردن سهم  آبی‌دوستان باشد، وقتی هم بازی‌ها تعطیل است، هوادار استقلال به جرم انتقاد و اعتراض کتک می‌خورد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی