صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و هشت - ۰۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و هشت - ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

نگاهی به سرمایه‌گذاری جدید عربستانی‌ها در ورزش

ستاره‌سازی در صحرا

سمیه مهدی پور
خبرنگار
عربستان سعودی در چند ماه اخیر سرمایه گذاری‌های بسیاری را در حوزه ورزش انجام داده است. این سرمایه‌گذاری اگرچه پیش از آمدن کریستیانو رونالدو به تیم النصر هم به‌صورت زیر پوستی درحال اجرا بود اما پس از آمدن فوق ستاره پرتغالی سرعت بیشتری گرفت و ستاره‌های زیادی با عقد قرارداد‌های میلیون دلاری به تیم‌های مختلفی در لیگ فوتبال این کشور پیوستند تا عربستان صاحب یکی از پرکار‌ترین لیگ‌های فوتبال جهان در بحث نقل و انتقالات در چند ماه اخیر شود.
سرمایه‌گذاری‌های عربستان در ورزش که از قانون توسعه 2030 تبعیت می‌کند، تنها به فوتبال محدود نمی‌شود و سران ورزش این کشور با کسب میزبانی تورنمنت‌های مهم فوتبالی و غیرفوتبالی از جمله برگزاری یکی از مراحل فرمول یک جهان در جده و همچنین مسابقات گلف نشان دادند برنامه‌ریزی تک بعدی ندارند و می‌خواهند در تمام رشته‌های ورزشی پیشرفت کنند.
 از هفته‌های پیش اخباری درباره سرمایه‌گذاری جدید عربستانی‌ها در ورزش منتشر شد مبنی بر اینکه آنها می‌خواهند یکی از مهم‌ترین تورنمنت‌های تنیس در رده زیر 21 سال را به کشور خود بیاورند تا پس از کسب میزبانی گرندپری فرمول یک و گلف با یک سرمایه‌گذاری عظیم امتیاز میزبانی یک تورنمنت تنیس که در جهان محبوبیت بسیاری دارد را نیز به‌دست آورند. آندره آ گائودنزی رئیس انجمن برترین تنیس بازان مرد جهان در مصاحبه با روزنامه فاینشنال تایمز فاش کرده که طی چند ماه گذشته مذاکرات سازنده‌ای با مقامات صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی که مالکیت باشگاه نیوکاسل انگلیس را هم برعهده دارد، درباره تأمین بودجه مسابقات، زیر ساخت‌ها و فناوری‌هایی که در ورزش تنیس مورد استفاده قرار می‌گیرد، داشته است.

دومین تجربه با میزبانی ستارگان نسل آینده
عربستان با میزبانی از تنیسور‌ها غریبه نیست این کشور سال گذشته میزبان تورنمنت نمایشی جام درعیه بوده است، رقابت‌هایی که با حضور تنیسور‌های مطرحی همچون الکساندر زورف، دنیل مدودف، آندره روبلف و... برخی از تنیس بازان مطرح برگزار شده است. حالا اما این کشور به سراغ میزبانی از تورنمنت ستارگان نسل آینده تنیس جهان که مخصوص بازیکنان زیر 21 سال است رفته است، میزبانی‌ای که به نظر می‌رسد باتوجه به مذاکره رئیس انجمن برترین تنیس بازان مردان جهان از ایتالیا گرفته شود و به این کشور آسیایی داده شود تا نگاه علاقه مندان دنیای راکت برای پیدا کردن ستاره‌های نوظهور به عربستان باشد. پیش از مصاحبه روز گذشته گائودنزی اخباری مبنی بر میزبانی شهر جده از این مسابقات به گوش می‌رسید اما پس از انتشار این مصاحبه به نظر می‌رسد امتیاز میزبانی تورنمنت ستارگان نسل آینده تنیس جهان به صحرای حجاز انتقال پیدا کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت اگر میزبانی این تورنمنت به حجاز برسد، عربستان می‌خواهد در صحرا ستاره‌سازی
کند.

جستجو
آرشیو تاریخی