صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و هشت - ۰۷ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و هشت - ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

پدیده جوان جایی در پازل رئال مادرید پیدا خواهد کرد؟

میلان رقیب است نه بارسلونا

در رئال مادرید پدیده فنرباهچه از نظر کیفیت، سن و قیمت کاملاً مطلوب است، اما فعلاً هیچ جایی در ترکیب اصلی تیم نمی‌تواند داشته باشد.
کاملاً مشخص است که آردا گولر دل استعداد یاب‌های رئال مادرید را برده است. گزارش‌ها به وضوح از بازیکنی صحبت می‌کنند که در زمین شگفت انگیز و سبک بازی او کاملاً با رئال مادرید هماهنگ است. به گزارش مارکا سفید پوشان نمی‌خواهند فرصت را از دست بدهند و درگیر جنگ برای خرید احتمالی این بازیکن هستند، اگرچه مادرید هنوز گام نهایی را برنداشته و هیچ پیشنهاد رسمی به فنرباهچه ارائه نکرده است. علاقه استعداد یاب‌ها و مدیران رئال مادرید به این بازیکن پنهان نیست اما خواسته این بازیکن شاید این انتقال را به تأخیر بیندازد. هیچ کس نمی‌تواند استعداد و قیمت مناسب حال حاضر این بازیکن را زیر سؤال ببرد اما شواهد نشان دهنده این است که این انتقال در حال حاضر غیر ممکن است و رئالی‌ها باید برای داشتن استعداد
جدید دنیای فوتبال منتظر بمانند.
بند خرید 17.5 میلیون یورویی این بازیکن برای رئال مادرید کاملاً اقتصادی و مقرون به صرفه تلقی می‌شود، اما مشکل یافتن جایی برای ملی پوش ترکیه‌ای در ترکیب اصلی تیم است، درخواستی که این بازیکن از تمام مشتریانش دارد این است که باید برای تیم اصلی بازی کند، اما رئال در نظر داشت که این بازیکن را ابتدا به کاستیا بفرستد و بعد به تیم اصلی بیاورد. گزینه ماندن او در فنرباهچه نیز روی میز است اما چیزی که مشخص است این است  که تا این لحظه هیچ تصمیم نهایی در مورد آینده این بازیکن گرفته نشده است.
 
میلان رقیب بزرگ است، نه بارسا
برخلاف شایعاتی که شنیده می‌شود، به نظر نمی‌رسد بارسلونا رقیب بزرگی برای به خدمت گرفتن این بازیکن باشد و میلان رقیب جدی تری به حساب می‌آید، روسونری دقیقاً همان چیزی که بازیکن می‌خواهد را برایش فراهم خواهد کرد و به او نقش اول در تیمش خواهد داد، دقیقاً همان کاری که رئال مادرید هیچ قولی برای انجامش به او در حال حاضر نخواهد داد.
بهترین مثال برای نحوه مدیریت رئال مادرید خرید بازیکن تازه وارد آنها جود بلینگهام است. او در دورتموند به یک فوتبالیست بالغ تبدیل شد و در آستانه 20 سالگی با 103 میلیون یورو ثابت به علاوه 30 میلیون یورو متغیر به جمع کهکشانی‌ها پیوست. در مورد گولر درست است که رقم 17.5 میلیون یورو مبلغ ناچیزی به حساب می‌آید اما کاملاً مشخص است که برای سران مادرید به بلوغ رسیدن بازیکن بیش از قیمت آن اهمیت دارد.
 
وارث اوزیل
یک سال پیش و زمانی که جدایی مسوت اوزیل از فنرباهچه رسمی شد، تردیدی وجود نداشت که شماره 10 مسوت به جوان 16 ساله این تیم خواهد رسید، آردا به نوعی پسر خوانده مسوت اوزیل به حساب می‌آید. بعد از اینکه گولر در روزهای اخیر در صدر اخبار قرار گرفت و به تیم‌های بزرگ لینک شد، خبرگزاری‌ها به سراغ همبازی سابق او رفتند تا اطلاعات بیشتری از این جوان کسب کنند. زمانی که از مسوت اوزیل پرسیده شد آیا شماره 10 بهتر از او در دنیای فوتبال وجود دارد، گفت: «سؤال سختی است. اما یک نام به ذهنم می‌رسد، من برادری دارم که به او ایمان دارم، امیدوارم خدا او را از چشم بد محافظت کند؛ او آردا گولر است.» این تحسین و احترام کاملاً دو طرفه و متقابل است، زیرا آردا نیز همیشه از مسوت اوزیل به‌عنوان الگوی ورزشی خودش یاد کرده است. گولر زمان خداحافظی اوزیل از فوتبال برای او نوشت:«برای فوتبالیست جوانی مثل من، بازی در کنار یکی از الگوهای فوتبالی‌اش یک حس شادی وصف‌ناپذیر است. برای تمام چیزهایی که از شما چه در زمان کودکی با تماشای ویدیو‌های شما و چه در کنار شما در یک تیم یاد گرفتم، تشکر می‌کنم.»

جستجو
آرشیو تاریخی