صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

پنجمی زنان والیبال ایران در چلنجر کاپ آسیا

رشیدی: از ابتدا به این تیم ایمان داشتم

تیم ملی والیبال زنان ایران که برای نخستین بار در رقابت‌های چلنجر کاپ زنان آسیا شرکت کرد، در آخرین مسابقه خود استرالیا را سه بر یک شکست داد و موفق به کسب رتبه پنجم شد. زنان والیبال ایران در آخرین دیدار خود از رقابت‌های چلنجر کاپ آسیا دیروز (یکشنبه چهارم خرداد) برای کسب جایگاه پنجم یا ششم مسابقات به مصاف استرالیا رفت و با پیروزی سه بر یک موفق  به پیروزی و کسب عنوان پنجم رقابت‌ها شد. تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات ۶ بازی انجام داد؛ در دور نخست مقابل هنگ‌کنگ به پیروزی رسید اما نتیجه را به چین تایپه واگذار کرد. در دور دوم برابر ویتنام شکست خورد و در ادامه ازبکستان را از پیش رو برداشت. در ادامه در مصاف با فیلیپین پیروز شد و در آخرین مسابقه خود هم برابر استرالیا به برتری رسید.
مهسا کدخدا (کاپیتان)، سودابه باقرپور، مونا آشفته، نگین شیرتری، فاطمه امینی، مونا دریس محمودی و نگار هاشمی بازیکنان تیم ملی ایران هستند که به سرمربیگری فاطمه رشیدی در این رقابت‌ها شرکت کردند.
سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران بعد از بازی با استرالیا درباره پنجمی ایران در این رقابت‌ها گفت:«برای این مسابقات اهدافی فنی داشتیم که فکر می‌کنم به آنها رسیدیم.»
فاطمه رشیدی، پیش از اینکه توضیح بیشتری درباره اهداف فنی‌اش از حضور در این رقابت‌ها بدهد، به بازی با استرالیا اشاره می‌کند:«برای مسابقه با استرالیا برنامه چیده بودیم. با توجه به اینکه استرالیا در روزهای آخر خوب کار کرده و نمایش خوبی ارائه داده بود، آنالیز این تیم را بر این اساس گذاشتیم که سرویس هدفمند بزنیم و با دفاع مهارشان کنیم.» او با بیان اینکه برای مسابقات چلنجر کاپ آسیا اهدافی فنی داشتیم، ادامه می‌دهد:«فکر می‌کنم به اهداف‌مان رسیدیم. یکی از اهداف تیم بالا بردن کارآیی حمله با کم کردن اشتباه بازیکنان بود که از 17 خطا در اوایل مسابقات به پنج خطا در هر بازی رسیدیم و این آمار خیلی خوبی است. بازیکنان جوانی به تیم ملی اضافه شده‌اند که در تورنمنت‌های کمی شرکت کرده‌اند. از طرفی نگین شیرتری پاسور تیم در چند تورنمنت نبود و دوباره اضافه شد. فکر می‌کنم این بازی‌ها خیلی به او کمک کرد که دوباره به اوج برگردد و با بازیکنان تیم هماهنگ شود. از ابتدا گفتم به این تیم ایمان دارم. بازیکنان جوانی داریم که باید فرصت بازی داشته باشند چون بازی به بازی اشتباهات‌شان کم شد و تجربه‌شان بالاتر رفت.»

جستجو
آرشیو تاریخی