صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

شوک به بوکس
جدایی آسیا از فدراسیون جهانی
فدراسیون بوکس آسیا تصمیم دارد با برگزاری یک نشست فوق‌العاده، از عضویت فدراسیون جهانی بوکس خارج شود. فدراسیون بوکس آسیا (ASBC) تصمیم گرفت با برگزاری یک نشست فوق‌العاده با اعضای خود، تصمیمی مبنی بر جدایی از فدراسیون جهانی این رشته (IBA) بگیرد. فدراسیون آسیا تصمیم دارد با نظر IOC به یک فدراسیون بین‌المللی که زیر نظر کمیته بین‌المللی المپیک فعالیت می‌کند بپیوندد. IOC نشستی را در رابطه با المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار کرد اما فدراسیون جهانی بوکس را به نشست خود راه نداد و اساسنامه IBA را نیز به رسمیت نشناخت تا به این ترتیب احتمال حذف این رشته از المپیک بیش از پیش شود. در ماه‌های قبل که بسیاری از فدراسیون‌های جهانی ورزشکاران روس را در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین، از حضور در مسابقات بین‌المللی محروم کرده‌اند، IBA با تصمیم «عمر کرملوف» رئیس روسیه‌ای خود، این اقدام را محکوم کرده و بوکسورهای این کشور را در مسابقات جهانی راه داده و به رسمیت شناخت. اکنون که درگیری‌های میان IOC و IBA شدت گرفته است، فدراسیون آسیا (ASBC) تصمیم دارد از فدراسیون جهانی این رشته جدا شده و به عضویت یک فدراسیون المپیکی دیگر دربیاید.
 
 شکست الهامی
در MMA
مازیار الهامی مبارز ایرانی در چهارچوب مسابقات MMA شکست خورد تا بعد از داستان جنجالی که با امیر علی اکبری داشت این‌بار نامش بر سر زبان‌ها بیفتد. مازیار الهامی کاپیتان اسبق تیم ملی کاراته ایران که چندین سال است به‌عنوان یک فایتر ایرانی در MMA مبارزه می‌کند به مصاف نماینده کشور جمهوری آذربایجان رفت و این دیدار در نهایت با رأی داوران به سود نماینده آذربایجان تمام شد. الهامی که با سازمان octagon قرارداد دارد، در شهر آلماتی کشور قزاقستان به مصاف «گوندوز نبی او» از کشور جمهوری آذربایجان رفت اما با شکست رینگ مسابقات را ترک کرد. مازیار الهامی در چند ماه گذشته نامش به‌دلیل ماجرای درگیری‌اش با امیر علی اکبری و شکایت از او بر سر زبان‌ها افتاده بود.
 
قهرمانی مازندران در ووشو
مسابقات ووشوی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی جوانان و رده‌های سنی با قهرمانی مازندران به پایان رسید. رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌ ملی جوانان و رده‌های سنی دختران که به میزبانی شهر زاهدان استان سیستان و بلوچستان آغاز شده بود با معرفی نفرات و تیم‌های برتر این پیکارها به اتمام رسید. در پایان مسابقات و در مجموع رقابت‌های جوانان و رده‌های سنی مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، استان مازندران با 6 طلا، 3 نقره و یک برنز به عنوان نخست دست یافت. استان سیستان و بلوچستان با 5 طلا، 2 نقره و یک برنز در جایگاه دوم ایستاد و استان اصفهان با 4 طلا، 4 نقره و 2 برنز در رده سوم جای گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی