صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خط و نشان عظیمی در جام یاشار دوغو در وزن 92 کیلوگرم

پدیده به جای ستاره

مسابقات ۳ وزن از رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام یاشار دوغو در استانبول ترکیه برگزار شد که تیم منتخب جوانان ایران به یک مدال طلا و یک مدال برنز دست یافت. مسابقات کشتی آزاد جام یاشاردوغو یکی از تورنمنت‌های مهم بین‌المللی است که در رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شود اما تیم ملی کشتی آزاد جوانان با هدایت محسن کاوه به این رقابت‌ها رفت و در نهایت هم توانست به یک طلا و یک برنز دست پیدا کند. محمد مبین عظیمی در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا و حسین محمدآقایی در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند تا شاگردان محسن کاوه در رده سنی بزرگسالان هم خوش بدرخشند اما به نظر نتیجه وزن 92 کیلوگرم برای کادرفنی از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مسابقات و در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین محمدآقایی پس از استراحت در دور نخست، با برتری مقابل دو کشتی‌گیر از کشور ترکیه و شکست مقابل حریفی از رومانی به مدال برنز رسید.
در وزن ۷۹ کیلوگرم سبحان رحمانی و فرزاد صفی جهانشاهی، دو نماینده ایران بودند که هر دو با شکست مقابل رقبای خود خیلی زود از جدول مسابقات حذف شدند. در وزن ۹۲ کیلوگرم که وزن بسیار مهمی برای کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد بود، مسابقات با حضور ۴ کشتی‌گیر و به صورت دوره‌ای برگزار شد، مبین عظیمی با سه برد عالی توانست به مدال طلا برسد. این وزن مهم‌ترین وزن برای تیم ملی کشتی آزاد است و دلیل آن‌هم ماجرای مصدومیت کامران قاسمپور است.
 محمد مبین عظیمی به دلیل قهرمانی در جام تختی باید در یک رقابت رودررو با کامران قاسمپور برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان حاضر می‌شد اما به دلیل نیاز کادرفنی جوانان از این مسابقه انصراف داد اما حالا به دلیل مصدومیت کامران نام عظیمی بر سر زبان‌ها افتاده است. عظیمی علاوه بر جام یاشاردوغو باید به مسابقات مجارستان هم زیر نظر کادرفنی بزرگسالان اعزام شود چه فشار زیادی را به این کشتی‌گیر وارد می‌کند. او پدیده این روزهای کشتی ایران بوده اما به نظر برای رسیدن به دوبنده تیم ملی راه سختی را طی کند. 

جستجو
آرشیو تاریخی