صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و شش - ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خبر

عبدی: می‌دانستیم مقابل یمن چطور بازی کنیم
حسین عبدی درباره بازی تیم نوجوانان مقابل یمن گفت: «ما می‌دانستیم که آنها چه‌طور بازی می‌کنند اما بعضی وقت‌ها در ضدحملات خیلی خیلی خطرناک بودند. بین دو نیمه برای بازیکنان توضیح دادم که باید چطور بازی کنیم زیرا حریف خیلی خطرناک شده بود و من به این فکر افتادم که اول باید جلوی ضدحملات آنها را با قطع ارتباط‌‌‌‌‌‌‌‌شان بگیریم. بعد از آن موقعیت‌های‌شان را از بین بردیم و چند شانس گلزنی خلق کردیم که می‌توانستیم گل بزنیم اما متأسفانه کار به پنالتی کشید. خیلی خوشحالیم برای صعود به جام جهانی اما شخصاً خیلی ناراحتم برای بازیکنان یمن. آنها گریه می‌کردند و احساسی شده بودند.»
او در مورد نقش تمرینات پنالتی در درخشش بازیکنان نوجوانان در این مقطع سرنوشت‌ساز گفت: «در هر جلسه تمرینی تمرینات پنالتی را داشتیم چون می‌دانستیم به بازیکنانی نیاز داریم که خیلی مطمئن پنالتی بزنند بخصوص که در این موقعیت بعد از ۹۰ دقیقه کار به پنالتی می‌کشد. بنابراین شروع کردیم از سه ماه قبل در انتهای هر جلسه تمرینی، ضربات پنالتی را کار کردیم. دیدید دروازه‌بان پنالتی‌گیری هم داشتیم و بازیکنان هم عالی پنالتی زدند. دو دروازه‌بان دیگر ما هم در این زمینه عالی هستند، در خط دروازه تغییری ندادیم.»
او در خصوص اینکه اگر در جام جهانی مربی ایران باشد چه برنامه‌ای خواهد داشت، گفت: «فقط خدا را شکر می‌کنم و می‌گویم که در این لحظه در مورد جام جهانی صحبتی ندارم.»


زیر 20 ساله‌های فوتسال در تورنمنت کافا
بعد از تورنمنت فوتبال کافا حالا نوبت مسابقات فوتسال منطقه آسیای مرکزی است، ولی هنوز مشخص نیست که تیم ملی ایران در این مسابقات شرکت کند و ممکن است تیم جوانتری به تاجیکستان اعزام شود.
فدراسیون فوتبال شنبه برنامه دیدارهای تورنمنت فوتسال کافا را اعلام کرد که مطابق آن، تیم ملی فوتسال ایران از اول تا هشتم مرداد به مصاف رقبای خود خواهد رفت. سایت فدراسیون در این خبر از تصویر تیم ملی بزرگسالان و لفظ «شاگردان شمسایی» استفاده کرد که سپس آن را به «ایران» تغییر داد. این موضوع چنین مسأله‌ای را در اذهان تداعی کرد که فدراسیون ممکن است تیم ملی بزرگسالان را به تورنمنت کافا نفرستد.
سازمان لیگ فوتسال پیش‌تر روز 20 تیر را به‌عنوان تاریخ شروع مسابقات لیگ برتر ذکر کرده و روزهای اول و نهم تیر به‌عنوان روزهای برگزاری هفته‌های سوم و چهارم در نظر گرفته شده است. ظاهراً مطابق توافق میان کادر فنی تیم ملی و کمیته فوتسال قرار است تیم فوتسال زیر 20 سال به تورنمنت کافا اعزام شود. با توجه به اینکه این تیم هیچ تورنمنت رسمی برای کسب آمادگی ندارد، تیم علی صانعی (احتمالاً با اضافه شدن یکی دو بازیکن بزرگسال) در رقابت‌های کافا شرکت می‌کند.
وحید شمسایی پیش از این از لزوم دیدار دوستانه تیم ملی فوتسال با تیم‌های سطح اول جهان و پرهیز از مصاف با تیم‌های آسیایی صحبت کرده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی