نگاهی به مدعیان فصل آتی قسمت 6

فینیکس سانز؛ مانتی رفت، ووگل آمد

علی رضایی
خبرنگار
فینیکس سانز یکی از تیم‌های قدرتمند ایالت آریزونا است که در سال 1968 تأسیس شد. این تیم بارها قهرمان کنفرانس شده اما تا حالا رنگ قهرمانی در لیگ NBA را به چشم ندیده است. چارلز بارکلی و استیو نش دو تا از فوق ستاره‌های NBA بودند که سال‌های سال برای این تیم بازی کردند و همیشه در بازی‌های آل استار بین کنفرانس شرق و غرب حضور داشتند.
اوایل بازی‌های مرحله پلی آف 2023 تیم فینیکس در دور اول از دنور شکست خورد و حذف شد. به دنبال این شکست باشگاه فینیکس «مانتی ویلیامز» سرمربی تیم را اخراج کرد، این اخراج در شرایطی اتفاق افتاد که مانتی در سال 2021 فینیکس را به فینال رسانده بود.
فینیکس در مرحله پلی‌آف در شرایطی از تیم دنور شکست خورد که ستاره‌هایی مثل کوین دورانت، کریس پال و دوین بوکر را در اختیار داشت. دواید هاوارد سوپرمن اسلم دانک و سنتر قدرتمند اسبق تیم لیکرز با انتقادی که از حذف فینیکس داشت، به کریس پال گفته بود تیمی که با وجود بهترین بازیکنان NBA حذف می‌شود بهتر است بازیکنانش در لیگ‌های شرق آسیا بازی کنند.
البته با رفتن مانتی از تیم فینیکس، با قاطعیت باید گفت که آینده این تیم را هم باید کاملاً خراب شده بدانیم. چون علاوه بر نبود مانتی رفتن کریس پال این تیم تا حدودی بدون پشتوانه نیمکت قصد دارد در فصل جدید 2024-2023 مقابل رقبا صف‌آرایی کند. بودن دوین بوکر در کنار دورانت و بردلی بیل که تازه به تیم اضافه شده می‌تواند مثلث تأثیر‌گذاری برای تیم فینیکس باشد اما در طول فصل، انرژی این سه بازیکن به تنهایی جواب نمی‌دهد. ووگل که جانشین مانتی شده قرار است آندره آیتن را به سطح آل استار برساند و به احتمال زیاد با همان سبک قدیمی که در تیم لیکرز بود فصل جدید را هم ادامه بدهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی