صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و سی و سه - ۰۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و سه - ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خبر

طارمی: نیاز به بازی‌های دوستانه قوی‌تری داریم
مهدی طارمی که آقای گل و بهترین بازیکن تورنمنت کافا شد، در بازگشت از ازبکستان گفت: «مسابقاتی بود که باید می‌رفتیم و در آن شرکت می‌کردیم. مهم‌ترین دستاوردش این بود که ذهنیت قهرمانی در بازیکنان ما به وجود بیاید. اینکه بتوانیم جام بگیریم خیلی مهم است تا بتوانیم با اعتماد به نفس بالاتری در جام ملت‌های آسیا حاضر شویم.»
او درباره انتخابش به عنوان بهترین بازیکن رقابت‌های کافا اضافه کرد: «کسی نمی‌تواند به صورت فردی موفقیت کسب کند، وقتی در یک ورزش گروهی کار می‌کنید. این موفقیت از تلاش همه بازیکنان می‌آید و از همه بازیکنان تیم تشکر می‌کنم.»
مهاجم پورتو درباره سطح رقابت‌های کافا گفت: «وقتی با تیم‌های بزرگتر بازی کنید، کیفیت تیم‌تان بالاتر می‌رود. در این مسابقات توانستیم به اهداف‌مان برسیم و مهم‌ترین دستاوردمان ذهنیت قهرمانی بود و این مهم‌ترین مسأله بود. قطعاً باید بازی‌های دوستانه قوی‌تری داشته باشیم تا نقاط قوت و ضعف‌مان را پیدا کنیم و اگر به این شکل پیش برویم قطعاً به مشکل می‌خوریم.»
او درباره جریان بازی فینال گفت: «بازیکنان ما اکثراً از اروپا آمدند و خستگی بسیار بیشتری از بازیکنان شاغل در آسیا دارند. بعد از جام جهانی هم فشار زیادی روی اکثر بازیکنان بود و متأسفانه ابتدای بازی هم یک اتفاق بد برای بازیکنان ما رخ داد. بعد از آن به تیم ملی شوک وارد شد و رفته رفته بهتر شدیم و در ابتدای نیمه دوم گل زدیم. در ادامه هم طبیعی است در مقابل تیم میهمان بازی را کنترل کنیم.»
او درباره اتحاد بازیکنان در تیم ملی گفت: «تیم ملی متحد است و در هر زمینه‌ای ممکن است منتقد وجود داشته باشد. هیچ تیم و بازیکنی کامل نیست و به همه احترام می‌گذاریم. سعی می‌کنیم پرچم ایران را روز به روز بالاتر ببریم.»
طارمی درباره خط حمله بوشهری تیم ملی و حضور مهدی قایدی و محمد محبی هم گفت: «خط حمله تیم ملی شرایط خوبی دارد. محبی و قایدی تقریباً تازه وارد تیم ملی شدند و به زمان نیاز دارند تا خودشان را بیشتر نشان دهند. در آینده از این دو بازیکن بیشتر می‌شنویم.»


مربی ازبکستان: خسته بودیم
ولادو رادمانوویچ تعداد بازی‌های بیشتر ازبکستان نسبت به ایران را به‌عنوان یکی از دلایل شکست تیمش در فینال تورنمنت کافا عنوان کرد.
مربی تیم ملی ازبکستان که در غیاب کاتانچ بیمار، هدایت ازبکستان را به عهده داشت، در نشست خبری پس از فینال تورنمنت کافا گفت: «بازی همانطور بود که انتظار داشتیم. ما بیشتر از ایران بازی کرده بودیم و نشانه‌هایی از خستگی در بازیکنان ازبکستان مشهود بود. در استفاده از فرصت‌های گلزنی خودمان ناکام بودیم و برخی بازیکنان مانند آشورماتوف و آلیکولوف را در اختیار نداشتیم.»
او با تمجید از تیم ملی ایران اضافه کرد: «می‌دانیم ایران تیم ضعیفی نیست. با این حال اطمینان می‌دهم اگر دوباره به مصاف این تیم برویم، یک بازی کاملاً متفاوت خواهید دید.»
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی