صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و دو - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و دو - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک مصوب کرد

پرچم در دستان ناهید کیانی و جواد فروغی

نشست طولانی هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک به انتخاب پرچمداران کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو ختم شد. در پایان این جلسه 5 ساعته که چهار دستور جلسه مهم داشت، ناهید کیانی به نمایندگی از دختران ورزشکار و جواد فروغی به نمایندگی از مردان به عنوان پرچمداران کاروان ایران انتخاب شدند.
بعد از اصرار کمیته بین‌المللی المپیک برای اجرای طرح برابری جنسیتی و انتخاب دو پرچمدار زن و مرد برای رژه کاروان‌های حاضر در افتتاحیه المپیک 2022 توکیو، قرار است این موضوع در بازی‌های آسیایی هم انجام شود. به همین خاطر بعد از اعلام کمیته برگزاری بازی‌ها، نشست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک نیز شکل گرفت و دو پرچمدار برای کاروان ایران انتخاب شد. همچنین برای مراسم حمل مشعل بازی‌های آسیایی نیز علی پاکدامن، شمشیرباز ایرانی معرفی شده است تا در مراسم حمل مشعل شرکت کند.
مناف هاشمی، دبیرکل و سخنگوی کمیته ملی المپیک با تأیید این خبر درباره سایر مواردی که در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک مورد بحث بوده، می‌گوید: «در بحث بودجه ۴۵۰ میلیارد تومان در ردیف اصلی کمک دولت را داریم و  برای هانگژو ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه داریم. در ردیف عمرانی این رقم ۴۰ میلیارد تومان شد. ۱۳۰ میلیارد تومان نیز برای ساختن کمپ شماره ۲ مصوب شد. هنوز دولت بودجه عمرانی را ابلاغ نکرده است و کمتر از ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه ابلاغ شده است.»
یکی از اتفاق‌های قابل تأمل این روزهای کمیته ملی المپیک، فراهم کردن مقدمات برگزاری مجمع فوق‌العاده است. مجمعی که مشخص نیست چرا قرار است برگزار شود. تصمیم بر این بوده که برای این مجمع، نماینده ورزشکاران و گروه‌های مختلف انتخاب شوند اما تصمیمی گرفته نشده است. مناف هاشمی در همین رابطه می‌گوید: «‌تصمیم‌گیری برای انتخاب نمایندگان Aبه جلسه بعدی موکول شد.»
در این جلسه همچنین قرار بر این بوده که درباره پاداش پای سکو مدال‌آوران بازی‌های آسیایی نیز تصمیم‌گیری شود که مناف هاشمی تأکید می‌کند برای این موضوع هم تصمیم‌گیری نشده است: «در ستاد عالی بازی‌ها یک بار حقوق ورزشکاران و پاداش‌ها مطرح شد. در جلسه هیأت اجرایی نیز از سوی ما مطرح شد و دوستان پیشنهادات متعددی مطرح کردند اما جمع‌بندی نشد و قرار است جلسه فوق‌العاده داشته باشیم. رئیس کمیته ملی المپیک و من و اعضای هیأت اجرایی اصرار به ایجاد انگیزه بیشتر برای ورزشکاران، سرمربیان و مربیان و همچنین کسانی که در گرفتن مدال نقش دارند، داریم.»
او در حالی می‌گوید در رابطه با انتخاب نمایندگان برای مجمع فوق‌العاده و پاداش پای سکو تصمیم‌گیری نشده که مشخص نیست چرا در جلسه 5 ساعته، اعضای هیأت اجرایی درباره این موضوعات که خیلی پیچیده هم نیستند، به جمع‌بندی نرسیده‌اند؟

جستجو
آرشیو تاریخی