صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و دو - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و دو - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۷

شروع خوب والیبالیست‌ها در آغاز هفته دوم لیگ ملت‌ها

برد روحیه بخش

هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال با یک برد خوب و روحیه‌بخش برای ایران آغاز شد. شاگردان بهروز عطایی در حالی ظهر دیروز به مصاف آلمان رفتند که در نهایت در سه ست پیاپی موفق به شکست حریف خود شدند تا دومین برد خود در لیگ ملت‌ها را جشن بگیرند. برد روحیه‌بخشی که مسیر ایران در هفته دوم را هموارتر می‌کند و تیم را با فشار کمتری به مصاف سه حریف دیگر می‌فرستد.
 
برتری نزدیک در ست اول
ست اول دیدار ایران و آلمان نزدیک‌تر از چیزی که انتظار می‌رفت آغاز شد. قدرت دو تیم در اکثر پست‌ها تقریباً برابر بود و اکثر بازیکنان کم‌تجربه. بازی در نزدیک‌ترین شرایط ممکن پیش رفت.
دو تیم از همان ابتدا تا بعد از امتیاز 20 برابر و پایاپای پیش رفتند اما در نهایت تیم ایران در امتیازات پایانی توانست بازی را کنترل کند و ۲۵ بر ۲۳ ست را برنده شود. برگ برنده ایران در این ست، امین اسماعیل‌نژادی بود که به تنهایی 10 امتیاز کسب کرد و یکه‌تاز این ست بود.
البته 5 امتیاز حسین خانزاده و 4 امتیازی که محمد موسوی کسب کرد نیز دیگر عوامل برتری ایران در این ست بودند.
 
ست دوم: ایران ۲۶ - ۲۴ آلمان
ست دوم هم در ابتدا مانند ست اول آغاز شد. ایران پس از برتری در نتیجه 7 بر 6، چند امتیاز پشت سر هم را از دست داد تا 10 بر 8 از حریف عقب بیفتد. این دو امتیاز اگرچه با سرویس‌‌های خوب خانزاده جبران شد اما در ادامه این آلمان بود که تیم برتر میدان شد و در میانه ست دوم، با حساب 17 بر 14 از ایران پیش افتاد. روند بازی حتی تا پس از امتیاز 20 هم به سود آلمان بود و ژرمن‌ها همچنان با 3 اختلاف از حریف پیش بودند.
درخشش ولی‌زاده و شریفی در امتیازهای پایانی یک بار دیگر ایران را به حریف رساند و در نهایت باز هم اتفاق ست اول تکرار شد. تیم ایران در امتیازهای پایانی قدرت خود را به حریف دیکته کرد و با ارائه یک بازی با تجربه‌تر، ست دوم را هم با نتیجه 26 بر 24 به سود خود به پایان برد. در ست دوم شریفی با ۸ امتیاز حمله و یک امتیاز سرویس نقش پررنگی در برتری ایران داشت.
 
ست سوم: ایران ۲۵ - ۱۶ آلمان
در ست سوم تیر خلاص به آلمان‌ها زده شد. تیمی که دو ست را علی‌رغم عملکرد خوب واگذار کرده بود، در ست سوم نتوانست از لحاظ ذهنی بازی را کنترل کند و از هم پاشید.
ایران در ست سوم شروع طوفانی داشت و با سرویس‌های اسماعیل‌نژاد ۶-۲ جلو افتاد. مربی آلمان آخرین تلاش خود برای بازگرداندن تیمش به بازی را در امتیاز 18 بر 10 به سود ایران انجام داد. تلاش بی‌نتیجه‌ای که تأثیری در روند بازی نداشت و در نهایت این تیم ایران بود که ست سوم را ۲۵ بر ۱۶ به سود خود به پایان برد.
به این ترتیب تیم ایران به نخستین برد سه بر صفر و دومین برد خود در لیگ ملت‌ها دست پیدا کرد. آلمان هم در بازی پنجم، برای چهارمین بار طعم شکست را چشید.
 
غیبت سرمربی آلمان در کنفرانس خبری
سرمربی آلمان در طول بازی بخصوص ست‌های اول و دوم، به‌شدت از عملکرد بازیکنانش و از دست دادن نتیجه این دو ست نزدیک عصبانی بود. او در ست سوم و پس از شکست سنگین برابر ایران دیگر کنترل خود را از دست داد و در نهایت هم آنقدر عصبانی بود که به کنفرانس خبری پس از مسابقه نیامد. موضوعی که با عذرخواهی مدیر رسانه‌ای تیم آلمان همراه شد.

ZOOM
ایران – ایتالیا: ساعت 14:30 امروز
شاگردان بهروز عطایی ظهر امروز و باز هم از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف ایتالیا می‌روند. ایتالیایی که در هفته دوم، با چهره‌ای متفاوت از ترکیب جوان هفته اول به میدان می‌رود. جیانلی به‌عنوان پاسور اصلی و سه چهار بازیکن باتجربه دیگر با تصمیم دی جورجی به ترکیب ایتالیا اضافه شده‌اند و حالا امروز برابر ایران قرار خواهند گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی