صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و سی و دو - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و سی و دو - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

بعد از جباروف، تیام و پاتوسی

یامگا حسرت جدید هواداران استقلال می‌شود؟

کوین یامگا یکی از بهترین‌های دو فصل اخیر استقلال بوده. او در لیگ بیست و یکم نقش پررنگی در قهرمانی تیم فرهاد مجیدی داشت. یامگا در تیم فرهاد در پست هافبک‌های تهاجمی بازی می‌کرد و با سرعتش بلای جان خط دفاع حریفان بود. با آمدن ساپینتو یامگا به دفاع راست منتقل شد و در آن پست هم بازی‌های خیلی خوبی برای استقلال داشت. بازیکن فرانسوی – کامرونی در کارهای دفاعی‌اش کم اشتباه بود و در حملات هم حضور پررنگی داشت. او در دربی برگشت مصدوم شد و گروهی معتقد بودند که استقلال با یامگا ممکن بود این بازی را نبازد. همچنین خلا او در بازی‌های مهم پایان فصل ضربه شدیدی به استقلال زد و هر دو جام را از دست داد.
هواداران استقلال امید زیادی داشتند که یامگا فصل آینده هم بازیکن این تیم باشد، ولی دیروز خبری منتشر شد که ممکن است به معنی جدایی او باشد. کسی که می‌خواهد یامگا را از استقلال جدا کند، یک چهره محبوب و آشنا برای هواداران است. سایت اسپورت یونان دیروز نوشت: «ریکاردو ساپینتو دنبال بازیکنانی است که آنها را می‌شناسد. بر همین اساس، اطلاعات کسب شده نشان می‌دهد که باشگاه آپوئل قبرس به جذب کوین یامگا تمایل نشان داده است. تماس‌های آپوئل با یامگا در مراحل پیشرفته‌ای قرار دارد و ممکن است که اتفاقاتی به‌ زودی رخ بدهد. او سال گذشته هفت گل در 26 مسابقه به ثمر رساند و سازنده‌ترین فصل فوتبالی خود در گلزنی را تجربه کرد.»
یامگا از بازیکنان مورد اعتماد ساپینتو در استقلال بود و حالا می‌خواهد از این بازیکن کم‌حاشیه و کم‌نوسان در استخوان‌بندی تیم جدیدش استفاده کند.
هواداران استقلال در سال‌های گذشته خاطرات تلخی از جدایی ستارگان خارجی تیم‌شان دارند. خارجی‌های بی‌کیفیت زیادی عضو استقلال بوده‌اند و تعداد خارجی‌های موفق زیاد نبوده، ولی باشگاه نتوانسته آنها را حفظ کند و به راحتی از تیم جدا شده‌اند. از میان خارجی‌های موفق می‌توان به سرور جباروف، مامه تیام و آیاندا پاتوسی اشاره کرد که در استقلال نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند، ولی به دلیل قرارداد ضعیف توانستند با اولین پیشنهاد خوب از این تیم جدا شوند.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی