صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

گزارش

عبدی: همه بازیکنان جوانان در یک سطح هستند

تیم جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا شروع خوبی داشت و افغانستان را 6 بر یک شکست داد. ستاره ایران کسری طاهری بود که دو گل دیدنی زد. اسماعیل قلی‌زاده هم زننده دو گل بود و حسام نفری و رضا غندی‌پور دو گل دیگر جوانان را زدند.
در دیگر بازی گروه B کره جنوبی هم با نتیجه مشابه 6 بر یک قطر را برد و همراه ایران با سه امتیاز صدرنشین شد. بازی بعدی جوانان ایران دوشنبه مقابل جوانان قطر است و با آنچه از این تیم دیده‌ایم برد و صعود زودهنگام دور از دسترس شاگردان حسین عبدی نیست. این مسابقات در چهار گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و چهار تیم برتر مجوز صعود به جام جهانی را به دست می‌آورند.
عبدی بعد از این برد پرگل گفت: «بازی اول در هر تورنمنت بسیار مهم است و باید سخت تلاش کنید تا اولین گل و سپس بقیه گل‌ها را به ثمر برسانید. خوش‌شانس بودیم که گل اول را زدیم چون حدود ٢٣ دقیقه شانس‌های زیادی را از دست دادیم. بازیکنان ١۶ساله هستند و بعضاً با استرس بازی می‌کنند. ما تلاش کردیم صبور باشیم و در نیمه دوم شاهد بهتر شدن شرایط و رسیدن به گل‌های بیشتری بودیم. البته هدف ما تنها گل زدن بیشتر نبود بلکه در ادامه حفظ و سلامت ماندن بازیکنان اولویت داشت.»
سرمربی جوانان ادامه داد: «همه بازیکنانم از نظر توانایی یکسان هستند و وقتی آنها را تعویض می‌کنیم به خاطر ریکاوری است و هر بازیکنی که به میدان بیاید با استایل و استعداد مختلفی از بازیکن دیگر است. من حدود ١۴ هزار بازیکن را در سراسر کشور رصد و انتخاب کردم. همه بازیکنان در یک سطح و تنها با استعداد متفاوت هستند.»


کلینزمن: باختیم ولی از بازیکنانم راضی هستم

یورگن کلینزمن روی نیمکت کره جنوبی روزهای خوبی ندارد و در سه بازی هنوز نتوانسته بردی داشته باشد. بعد از تساوی 2-2 مقابل کلمبیا و شکست 2 بر یک مقابل اروگوئه در خرداد ماه، تیم کلینزمن جمعه در سئول یک بر صفر مغلوب پرو شد.
با این حال این مربی آلمانی نسبت به آینده تیمش خوشبین است و گفت: «بازی بسیار جذابی بود. ما تا 20 الی 25 دقیقه ابتدایی مشکل داشتیم. هافبک‌های ما در زمینه بازیسازی به مشکل خورده بودند اما فکر می‌کنم در نیمه دوم تیم برتر میدان بودیم و توانستیم خودمان را پیدا کنیم. شانس‌های بسیاری داشتیم اما نتوانستیم گل بزنیم و شکست خوردیم.»
او با ابراز رضایت از عملکرد بازیکنانش گفت: «من از این واقعیت که بازیکنان بسیار تلاش کردند و روحیه جنگندگی را از خودشان نشان دادند بسیار راضی هستم. به عنوان یک مربی همیشه دوست دارم برنده باشم. با این حال، این فرصتی برای یادگیری است که چطور باعث پیشرفت بازیکنان در آینده شوم و چطور به آنها در روند رسیدن به جام ملت‌های آسیا در قطر و قهرمانی در آن مسابقات کمک کنم.»

جستجو
آرشیو تاریخی