صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دومین گل فصل برزگر برای نجات تیم عنایتی

امید ایران – امید اردن جدال برای فینال

 

اولین تجربه تیم امید با مربیگری رضا عنایتی تا به حال خوب پیش رفته و آنها امروز در نیمه‌نهایی مسابقات غرب آسیا با اردن بازی می‌کنند. تیم امید جمعه شب در بازی دوم مرحله گروهی لحظات پراضطرابی داشت و تا آستانه حذف پیش رفت، ولی با گل دیدنی دقیقه 97 آریا برزگر سرنوشت گروه تغییر کرد و ایران بالاتر از فلسطین صدرنشین شد.
هر دو تیم در بازی قبلی سوریه را شکست داده بودند و تساوی هم سرگروهی ایران را قطعی می‌کرد، ولی این تیم امید فلسطین بود که با گل دقیقه 62 زید قنبر پیش افتاد و تا آخرین ثانیه‌های بازی خودش را در نیمه‌نهایی می‌دید.
تیم امید در برد سه بر یک مقابل سوریه برتر از حریفش بود، ولی عنایتی برای بازی دوم تغییراتی در ترکیب تیمش داشت و یاسین سلمانی و احمد شریعت‌زاده، گلزنان بازی اول را نیمکت‌نشین کرده بود. سرمربی تیم امید درباره دلیل این تغییرات گفت: «بازی‌های یک روز در میان به تیم خیلی فشار آورده است. مجبور شدیم با تشکیلات و ارنج جدیدی به مصاف فلسطین بیاییم و ۹-۸ بازیکن خود را بیرون بگذاریم. می‌خواستیم بازیکنان‌مان مقداری استراحت کنند‌.»
تیم امید بازی را با ترکیب محمدرضا خالدآبادی، حسین گودرزی، سامان فلاح، امین حزباوی، علیرضا باویه، امیرعلی صادقی، محمدحسین زواره‌ای، آریا یوسفی، محمد قربانی، محمدمهدی احمدی و مهدی هاشمی‌نژاد شروع کرد.
این تغییرات روی هماهنگی تیم امید تأثیر گذاشته بود. برنامه فلسطین پرس خط دفاع ایران بود و به همین ترتیب توانست در نیمه اول موقعیت‌هایی به دست آورد. این همان روشی بود که تیم امید در بازی اول مقابل سوریه انتخاب کرده بود و توانست با توپ‌ربایی در یک‌سوم دفاعی حریف به دو گل برسد. کیفیت پایین چمن ورزشگاه کربلا هم گردش توپ را سخت‌تر کرده بود و در نهایت با پاس اشتباه سامان فلاح فلسطین توانست به گل برسد.
عنایتی در اواخر بازی تغییراتی داشت و با ورود سلمانی، شریعت‌زاده و برزگر فشار را بیشتر کرد. در دقایق پایانی که تیم امید در آستانه حذف بود و چیزی برای از دست دادن نداشت، حزباوی هم به خط حمله اضافه شد. فلسطین در این دقایق چند ضدحمله خطرناک داشت، ولی ریسک عنایتی سرانجام جواب داد و برزگر با یک برگردان دیدنی بازی را به تساوی کشاند.
مهاجم بلندقامت تیم امید فصل خوبی با نفت مسجدسلیمان نداشت و در 18 بازی لیگ برتر حتی یک بار هم موفق به گلزنی نشد. تنها گل قبلی این فصل برزگر به بازی جام حذفی با ملوان برمی‌گشت، با این حال توانست گل نجات‌بخش تیم امید را بزند.
عنایتی درباره ناهماهنگی تیمش گفت: «واقعاً بازی سختی برای ما شد اما پیش‌بینی چنین بازی سختی را می‌کردیم. البته نه اینکه از لحاظ فوتبالی خیلی سخت گذشته باشد. شرایط تیمی ما به شکلی بود که قبل از آمدن به این تورنمنت ۵-۴ جلسه بیشتر تمرین نکردیم. تیم ما مقداری دیر تشکیل شد‌.»
او درباره جریان بازی اضافه کرد: «در نیمه دوم روی یک غفلت گل خوردیم ولی به بچه‌های خودمان تبریک گفته و به فلسطین هم خسته نباشید می‌گویم. دستاورد بزرگی از این بازی به دست آوردیم که در همه شرایط باید حواس‌مان به بازی باشد و تا آخر بازی بجنگیم. این نکته خیلی برای من جای امیدواری داشت.»
تیم امید ساعت 18:30 امروز، کمتر از 48 ساعت بعد از بازی با فلسطین، در نیمه‌نهایی با اردن روبه‌رو می‌شود. اردن در گروه A این مسابقات با عراق به تساوی 2-2 رسید و امارات را دو بر یک برد، ولی به‌دلیل تفاضل گل کمتر از میزبان در رده دوم گروه ایستاد. دومین بازی نیمه‌نهایی امشب بین عراق و عمان، صدرنشین گروه C است.
انتظار می‌رود که چمن ورزشگاه بغداد کیفیت بهتری نسبت به ورزشگاه کربلا داشته باشد و این خبر خوبی برای تیم امید است که بتواند بازی روانتری به نمایش بگذارد.
بزرگترین مشکل عنایتی فاصله کم بازی‌هاست، ولی امشب بهترین ترکیبش را به زمین می‌فرستد. او امیدوار است که بعد از دو بازی مرحله گروهی، تیمش امشب با هماهنگی بهتری بازی کند. زمان زیادی از شروع تمرینات تیم امید با عنایتی نگذشته و صعود احتمالی به فینال نتیجه خوبی خواهد بود، هرچند این تیم هنوز مشکلاتی دارد که باید به مرور زمان حل شود. یکی از مهم‌ترین آنها بازیسازی تیم از خط دفاع است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی