صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

بررسی چند شایعه داغ از قاره سبز

در بازار نقل و انتقالات اروپا چه می‌گذرد؟

جواد حامدنیا
خبرنگار

  با پایان مسابقات فوتبال در جای جای اروپا به سنت هرساله شایعات و نقل قول‌های فراوانی مبنی بر جدایی و یا جذب بازیکن و سرمربی از تیم‌های مختلف مطرح است.
 
بازگشت احتمالی اوله‌گونار سولشر به دنیای سرمربیگری!
  لسترسیتی که در فصل گذشته عملکردش اصلاً قابل دفاع نبود با کسب نتایج ضعیف و دور از انتظار بالاخره با آن اتفاقی که هرگز دوست نداشت برایش رخ بدهد روبه‌رو شد. آنها بالاخره به چمپیونشیپ سقوط کردند...
اتفاقی که تلنگر بزرگی را به مدیران این باشگاه وارد کرده و حالا مدیران لسترسیتی قصد دارند هرچه سریعتر روباه‌ها را به سطح اول فوتبال انگلیس بازگردانند. آنها در فاز اول برای بازسازی تیم زخم‌خورده خود به‌دنبال یک رهبر چندساله هستند. اسامی بلندبالایی برای نشستن روی نیمکت لسترسیتی مطرح است از استارت پارکز تا انزو مارسکای کمتر شناخته شده و دین اسمیت حتی استیون جرارد!
 اما در طی چند روز اخیر نام یک سرمربی مشهور دیگر هم به صف گزینه‌های سرمربیگری روباه‌ها اضافه شد. به نقل از رسانه‌های انگلیسی اوله‌گونار سولشر سرمربی اسبق منچستریونایتد به اصلی‌ترین گزینه برای هدایت آبی‌های کینگ پاور در فصل آتی چمپیونشیپ بدل شده است. سرمربی نروژی که بیشتر به خاطر دوران طلایی بازیکنی‌اش مطرح است با هدایت مولده کار خود را در عرصه سرمربیگری آغاز کرد. با کاردیف سیتی به تجربه‌های خود افزود و نامش را بر سر زبان‌ها انداخت و سرانجام با منچستریونایتد به مرز پختگی رسید. گرچه وی اصلاً و ابدا در حد و اندازه‌های نیمکت شیاطین سرخ نبود.
در هر صورت مدیران لسترسیتی بسرعت می‌خواهند تکلیف تیمشان را مشخص و هواداران‌شان را از بلاتکلیفی محض خارج کنند. آنها از همکاری با سولشر استقبال می‌کنند و اطمینان دارند او می‌تواند بسرعت تیمشان را به سطح اول فوتبال انگلستان بازگرداند. اما در این میان رضایت سولشر برای هدایت روباه‌های آبی‌پوش نقشی کلیدی و اساسی دارد. گرچه دیروز خبر آمد که لسترسیتی به سمت دستیار پپ گواردیولا رفته و باید رسماً انزو مارسکای ایتالیایی را سرمربی فصل بعد لسترسیتی بدانیم.
 
 جیدون سانچو در آستانه کسب تجربه‌ای جدید
 عملکرد منحصربه‌فرد جیدون سانچو هافبک ملی‌پوش منچستریونایتد در طی هفته‌های پایانی لیگ جزیره سبب شد تا هر روز صف مشتریان برای جذب این ستاره طولانی‌تر شود. تاتنهام که در پایان فصل از علاقه خود برای جذب سانچو پرده‌برداری کرده بود و حتی آماده به خدمت گرفتن او در ازای مبلغ ۵۰ میلیون پوند شده، بود حالا با مخالفت سفت‌وسخت مدیران منچستریونایتد روبه‌رو شده است؛ خبرهای رسمی حکایت از آن دارد که منچستریونایتد برای به فروش رساندن جیدون سانچو مبلغ ۶۰ میلیون پوند را تقاضا کرده و هرگز راضی به تخفیف دادن نیست؛ از سوی دیگر علاوه بر اسپرز، استون‌ویلا هم در این روزها برای جذب سانچو آستین بالا زده؛ گرچه استون ویلا با توجه به بضاعتی که دارد نمی‌تواند به آزادسازی بند جدایی جیدون سانچو در ازای ۶۰ میلیون یورو امید داشته باشد. اما با این حال کماکان مذاکرات میان مدیران دو باشگاه ذکرشده ادامه دارد. نکته جالب درباره منچستریونایتد و سانچو این است که قرمزهای شهر منچستر برای خریداری وی از دورتموند مبلغ ۸۵ میلیون پوند هزینه کردند و این در حالی است که اگر آنها بتوانند در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن هافبک طراح خود را به فروش برسانند باز هم در این نقل‌وانتقال ضرر کرده‌اند.
 
نیوکاسل با چاه‌های نفت به‌دنبال ستاره اینتر!
  نیکولو بارلا که از اصلی‌ترین عناصر اینتر برای رسیدن به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان بود در تیررس مدیران باشگاه نیوکاسل قرار گرفته و گویا کلاغ‌ها برای جذب وی حاضر شدند حسابی ولخرجی و ۵۰ میلیون پوند هزینه کنند. رقمی که برای اینتری‌ها هرگز نمی‌تواند عدد کمی باشد و گویا احتمال این انتقال بسیار بالا رفته است.
ادی هاو سرمربی محبوب نیوکاسل که در طی یک فصل توانست سفید و مشکی‌ها را از فرش به عرش برساند علاقه زیادی به نیکولا بارلا دارد و به‌شدت شیفته نوع بازی وی گشته است.
علاوه بر بارلا، نیوکاسل هم به‌دنبال جیمز مدیسون هافبک خلاق لسترسیتی است.
 
زننده گل قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان در تیررس همشهری!
  آرسنال که در فصل گذشته به‌شدت در خط حمله با ضعف روبه‌رو بود و شاید به علت عدم صلابت در این بخش از زمین نتوانست طلسم ۲۰ سال ناکامی در قهرمانی لیگ را بشکند حالا قصد دارد کای هاورتز ستاره در خاک نشسته چلسی را به خدمت بگیرد.
به نقل از فابریتزیو رومانو مدیران آبی‌ها و قرمزهای لندنی به‌صورت مستقیم وارد مذاکره شده‌اند و گویا مذاکرات هم بخوبی پیش رفته است.
هاورتز از بایرلورکوزن و بوندسلیگا رخت بست و ره لیگ جزیره را در پیش گرفت، در پیراهن چلسی روزهای پرفرازونشیبی را تجربه کرده و حالا شاید بدش نمی‌آید که مسیری تازه و تیمی جدید و فضایی متفاوت را در دوران حرفه‌ای خود تجربه کند.
چلسی برای فروش ستاره‌ خط آتش خود مبلغ ۸۷ میلیون یورو را تقاضا کرده است. رقمی که سبب شد مدیران باشگاه رئال مادرید که حاضر بودند برای بردن وی به مادرید ۵۷ میلیون یورو هزینه کنند از خریدنش منصرف شده تا به گزینه‌های دیگر روی بیاورند.
 کای هاورتز در فصلی که سپری شد اصلاً آن مهاجم زهردار و تمام‌کننده فصول گذشته نبود؛ او از کل بازی‌های این فصل چلسی در همه رقابت‌ها در ۳۸ مسابقه به میدان رفت که ما‌حصل آن تنها ۹ گل و یک پاس بود.   

جستجو
آرشیو تاریخی