صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

داستان متفاوت دو دروازه‌بان در چشم هواداران

حسینی برود، بیرو بماند !

سمیه مهدی پور
خبرنگار

 داستان‌های استقلال و پرسپولیس همیشه شبیه به هم بوده؛ دو غول فوتبال آسیا که با حضورشان، لیگ ایران را سرشار از هیجان و جذابیت می‌کنند. البته تیم بزرگ، حاشیه‌های گُل‌درشت هم دارد و طبیعی است. هر وقت پرسپولیسی‌ها از یک اتفاقی حمایت می‌کنند، استقلالی‌ها نقطه مقابل را هدف می‌گیرند و لجبازی هواداران و حتی مدیران و بازیکنان هر دو باشگاه، از یک سو حاشیه در پی دارد و از طرف دیگر، تنور فوتبال را داغ نگه می‌دارد. این بار اما موضوع کمی متفاوت است. هواداران پرسپولیس در جریان درگیری بین علیرضا بیرانوند و رضا درویش، طرف دروازه‌بان محبوب تیم‌شان را گرفتند و از او حمایت کردند. البته درویش هم حالا به یکی از مدیران محبوب طرفداران تبدیل شده و حسابی مورد حمایت است. بیرو اما حسابی حمایت شد و طرفداران حتی برای باشگاه خط و نشان کشیدند که اگر این بازیکن ملی‌پوش به خاطر درگیری با مدیران باشگاه از پرسپولیس جدا شود، گرد و خاک به پا می‌کنند. آن سمت ماجرا اما، وضعیت برای سیدحسین حسینی اصلاً مساعد نیست. درست برخلاف بیرانوند، در کمپ آبی‌ها، کسی چشم ندارد حسینی را در فصل آینده هم درون دروازه استقلال ببیند. توفان توییتری و هشتگ‌های اینستاگرامی، علیه این دروازه‌بان باتجربه است و انگار طرفداران استقلال به طور کلی رکوردهای حسینی در فصل بیست و یکم را از یاد برده‌اند. عصبانیت آبی‌ها طبیعی است؛ چه کسی فکرش را می‌کرد تیم ساپینتو که سرعت، جسارت و قدرت را همزمان داشت، همه جام‌های ممکن را از دست بدهد و حتی دو دربی را در عرض کمتر از یک ماه، ببازد. با این حال، چنین اتفاقی رخ داد و استقلالی‌ها را شاکی و عصبانی کرد. حالا وضعیت عجیب شده، بیرانوند و حسینی در دو سمت بُردار محبوبیت نزد هواداران قرار دارند؛ بیرو به سمت مثبت‌ترین حالت ممکن و حسینی در منفی‌ترین سمت. این ماجرا، می‌تواند چند بخش مختلف داشته باشد که هر کدامش، به تنهایی قابل ارزیابی است:

بیرانوند از پرسپولیس جدا شود و بر ابر شایعات، به مقصد جدیدی برسد. آن وقت احتمالاً پرسپولیسی‌ها یک غوغای واقعی در فضای مجازی به راه می‌اندازند و باید با فانوس به دنبال یک دروازه‌بان قدرتمند برای جانشینی بیرانوند باشند. از سوی دیگر، حسینی بتواند پس از انتشار پست عذرخواهی از هواداران، دل آنها را به دست آورده و مدیران باشگاه را راضی به تمدید قرارداد کند. این وضعیت، دقیقاً نقطه عکس خواسته طرفداران دو تیم است.

بیرانوند با درویش به صلح برسد و ماندگار شود. از آن سو، حسینی قید استقلال را بزند و به تیم دیگری برود. در این وضعیت، حرف هواداران هر دو تیم به کرسی می‌نشیند. البته در آن صورت باید دید بیرانوند به اندازه این فصل، آماده و قبراق خواهد بود یا نه. همچنین استقلالی‌ها سراغ کدام گزینه را می‌گیرند.

 هر دو دروازه‌بان در تیم‌شان ماندگار شوند. آن وقت حسینی کار سخت‌تری دارد زیرا در وهله اول، مدام با بیرانوند مقایسه می‌شود و از سوی دیگر، باید هواداران را بیش از گذشته راضی کند. اینکه آیا او توان چنین کاری را دارد یا نه، محور اصلی سؤالات خواهد بود.

و عجیب‌ترین شکل ماجرا، جدایی هر دو دروازه‌بان قبل از شروع فصل بیست و سوم است. هم بیرانوند برود و هم حسینی جدا شود. یک سوی ماجرا، خوشحالی احتمالی استقلالی‌هاست و ناراحتی عمیق پرسپولیسی‌ها. از طرفی، آیا ما در لیگ‌مان، دو دروازه‌بان قدرتمند و باتجربه داریم که بتوانند جای بیرو و حسینی را در پرسپولیس و استقلال پر کنند؟ پاسخ به این سوال، حتی از تصور جدایی بیرانوند و حسینی هم سخت‌تر است.
در نهایت اینکه باید قبول کرد بیرو فصل بی‌نظیری را پشت سر گذاشت اما حسینی علیرغم اینکه در مقاطعی، ستاره تیمش بود، اواخر فصل به یکباره خالی شد و مشخصاً نمی‌توانست کوچک‌ترین کمکی به تیمش کند. گل‌هایی که در هفته‌های آخر دریافت کرد، همه چیز را به اثبات رساند. یک روز، کل حاضران در ورزشگاه نام او را صدا می‌‎زدند تا حسینی ضربه پنالتی مقابل تیم هوادار را بزند و حالا، کار به توهین و فحاشی کشیده است.

جستجو
آرشیو تاریخی