صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

بررسی شرایط منچسترسیتی در این فصل فوتبال اروپا

سه‌گانه دست نیافتنی

حامد حسینی
خبرنگار
منچسترسیتی در این فصل فوتبال اروپا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و موفق شد سه‌گانه رؤیایی فوتبال اروپا را با قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی انگلستان و همچنین لیگ قهرمانان اروپا در یک فصل به خانه ببرد و فصل رؤیایی‌اش را تکمیل کند. در ادامه نگاهی به آمار تیم تحت هدایت پپ گواردیولا در این فصل فوتبال اروپا خواهیم انداخت.
 
فرشته نجات
منچسترسیتی در چند فصل اخیر با پپ گواردیولا در آستانه موفقیت‌های زیادی قرار داشت اما با کم تجربگی و موقعیت خراب کردن بازیکنانش قهرمانی در تورنمنت‌های مختلف از جمله لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2021 را از دست داده بود. سران سیتی برای جبران این مشکل تیم پپ گواردیولا در پنجره تابستانی نقل و انتقالات فوتبال اروپا به سراغ ارلینک هالند مهاجم جوان نروژی که از او به عنوان پچه غول یاد می‌شد، رفتند و او را به اتحاد آوردند. خرید هالند برای سیتی مصادف شد با درخشش او در بسیاری از بازی‌های مهم و کسب سه‌گانه فوتبال اروپا برای سیتیزن ها. ارلینک هالند در این فصل برای سیتی در مجموع موفق شد 49 گل بزند. آمار رؤیایی که بدون شک تأثیر زیادی روی درخشش سیتی در این فصل از رقابت‌های فوتبال اروپا داشت.

8 پیروزی و 5 مساوی در لیگ قهرمانان

منچسترسیتی در این فصل لیگ قهرمانان فوتبال اروپا یک آمار رؤیایی را ثبت کرد. آنها در مجموع 13 مسابقه‌ای که تا بازی نهایی مسابقات برگزار کردند، آمار فوق‌العاده 8 پیروزی و 5 مساوی را در کارنامه خودشان ثبت کرده‌اند. جالب اینکه شاگردان گواردیولا در این فصل مهمترین تورنمنت باشگاهی فوتبال اروپا هیچ‌گاه با شکست زمین مسابقه را ترک نکردند؛ آنچه باعث می‌شود بگوییم سیتیزن‌ها تیم رویین‌تن و شکست‌ناپذیر لیگ قهرمانان بوده‌اند و به معنای واقعی کلمه لیاقت و شایستگی کسب اولین جام قهرمانی‌شان در لیگ قهرمانان اروپا را داشته‌اند.

5 شکست در 38 هفته مسابقات

اگر فکر می‌کنید منچسترسیتی رؤیایی در این فصل هیچ شکستی در لیگ برتر انگلستان متحمل نشده، سخت در اشتباه هستید زیرا تیم تحت هدایت پپ گواردیولا هم با این همه ستاره 5 شکست را در طول 38 هفته مسابقاتی لیگ برتر جزیره تجربه کرد. آماری که البته با توجه به بازیکنانی که در این تیم حضور دارند، یک ناکامی محسوب می‌شود. اگرچه کمتر تیمی در فوتبال جهان وجود دارد که یک فصل یا تورنمنت را بدون شکست پشت سر گذاشته باشد.

تنها نکته منفی

سیتی در این فصل آمارهای فوق‌العاده درخشانی دارد که منجر به سه‌گانه شد. اما جالب است بدانید شاگردان پپ گواردیولا در این فصل یک آمار منفی را در کارنامه خودشان ثبت کردند. آماری که به مسابقات آنها در جام اتحادیه فوتبال انگلستان اختصاص دارد. در شرایطی که سیتی در این فصل موفق شد تمام فینال‌های مهم را با پیروزی به سود خودش به پایان برساند اما در جام اتحادیه فوتبال انگلستان موفق نشد از یک چهارم نهایی بالاتر برود. آنها می‌توانستند با قهرمانی در این جام پوکر کنند و دست‌نیافتنی‌تر شوند؛ اتفاقی که اگر رخ می‌داد، این فصل را برای پپ گواردیولا و تیمش رؤیایی‌تر از آنچه است، می‌کرد.

12 پیروزی متوالی

یکی از آمارهای فوق‌العاده سیتی در این فصل به روند شکست‌ناپذیری‌شان در لیگ برتر فوتبال انگلستان اختصاص دارد. جایی که آنها موفق شدند در 12 بازی متوالی مقابل حریفان‌شان به پیروزی برسند. نکته‌ای که باعث شده روحیه آنها را به بالاترین سطح ممکن ببرد و باعث کسب پیروزی و جام‌های متعدد دیگر شود.

تاریخ‌سازی پپ

پپ گواردیولا سرمربی این تیم هم در پایان این فصل به رکورد جاودانه و ابدی کسب سه‌گانه با دو تیم مختلف فوتبال اروپا یعنی بارسلونا و منچسترسیتی رسید.
رکوردی که با توجه به شرایط ابدی به نظر می‌رسد و سرمربی اهل اسپانیا تنها سرمربی تاریخ است که به این افتخار جاودانه می‌رسد.
جالب است بدانید عملکرد فوق‌العاده سیتی در این فصل باعث شد فوتبال انگلستان پس از سال 1999 که منچستریونایتد با الکس فرگوسن افسانه‌ای به این عنوان رسیده بود، بار دیگر پس از 24 سال توانسته به این افتخار برسد و بر بام فوتبال باشگاهی جهان بایستد.
البته باید گفت کار منچسترسیتی در این فصل هنوز تمام نشده زیرا با قهرمانی یک تیم در لیگ قهرمانان اروپا آن تیم جواز حضور در مسابقه سوپرکاپ و جام باشگاه‌های جهان را کسب می‌کند.
رقابت‌هایی که به ترتیب به میزبانی آتن یونان و عربستان برگزار می‌شود. بنابراین این فصل در صورت کسب دو جامی که از آن صحبت شد برای سیتی رؤیایی‌تر خواهد شد.
اتفاقی که البته باید دید سویا اجازه می‌دهد سیتی به جام قهرمانی سوپرکاپ فوتبال اروپا برسد، یا تیم‌های حاضر در جام باشگاه‌های جهان اجازه می‌دهند تیم تحت هدایت پپ گواردیولا به جام قهرمانی آن مسابقات برسد یا اینکه اتفاقات دیگری رخ می‌دهد.

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی