صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

ستارگان تیم ملی فعلاً حامی سرمربی هستند

قلعه‌نویی دور از سرنوشت اسکوچیچ

یکی از نگرانی‌ها بعد از انتخاب امیر قلعه‌نویی این بود که ستارگان ملی‌پوش با او به مشکل بخورند و این شکاف به تیم ملی آسیب بزند. لژیونرهای تیم ملی بعد از انتقال به فوتبال اروپا متحول می‌شوند و نگاه‌شان به فوتبال حرفه‌ای، مباحث فنی و آماده‌سازی تغییر می‌کند. آنچه در سطح اول فوتبال اروپا جریان دارد سال‌ها از فوتبال ایران جلوتر است و آنها با رفتن به باشگاه‌های بزرگی مثل فاینورد، برایتون، پورتو و بایر لورکوزن از نظر فرهنگ و بینش فوتبال ارتقا پیدا می‌کنند.
قلعه‌نویی هرچند در لیگ برتر افتخارات زیادی دارد، ولی نگاهش به فوتبال سنتی است و در مدار فوتبال ایرانی حرکت می‌کند. پیش‌بینی می‌شد که تفاوت دیدگاه او و بازیکنان تیم ملی ممکن است منجر به اختلاف بین آنها شود.
پیش از این دراگان اسکوچیچ با سناریوی مشابهی روبه‌رو شد و بعضی از سهل‌انگاری‌هایش بتدریج دل ملی‌پوشان تیم ملی را زد. هرقدر به پایان مراحل مقدماتی جام جهانی 2022 نزدیک شدیم، این اختلاف آشکارتر شد و در نهایت فدراسیون مجبور شد بین ستارگان تیم ملی و سرمربی کروات گروه اول را انتخاب کند.
دیروز یکی از سؤالاتی که از ستارگان تیم ملی شد، نظرشان درباره کار کردن با امیر قلعه‌نویی بود و آنها گلایه‌ای از این موضوع نداشتند. به نظر می‌رسد که فعلاً اوضاع در اردو خوب است و اگر زیر پوست تیم ملی اتفاقات دیگری در جریان نباشد، این همدلی می‌تواند شانس موفقیت در جام ملت‌های آسیا را بالاتر ببرد.
سردار آزمون درباره شرایط کار با قلعه‌نویی گفت: «من از ۱۵ سالگی زیر دست قلعه‌نویی کار کردم و الان هم کارها به نحو احسان انجام می‌شود. کم و کسری نداریم و امیدوارم کارمان را همین‌گونه به پایان برسانیم.»
طارمی هم درباره همکاری با قلعه‌نویی گفت: «خیلی وقت است ایشان انتخاب شده است. دو اردو داشته‌ایم. امیرخان مربی بزرگی است. شرایط تا اردوی قبل که خوب بود. این اردو را تازه آمده‌ام. ببینیم چطور پیش می‌رود.»
اضافه شدن آنتونیو مانیکونه، مربی ایتالیایی به کادر فنی یکی از اتفاقاتی است که می‌تواند کیفیت تمرینات تیم ملی را بالا ببرد. مربی سابق تیم ملی سوئیس در روزهای گذشته تمرینات را زیر نظر گرفته و او می‌تواند مکمل خوبی برای مربیان جوان ایرانی باشد.
یکی دیگر از اتفاقاتی که می‌تواند کیفیت اردو را بالا ببرد، خلوت شدن اطراف تیم ملی است. کی‌روش اجازه نمی‌داد که هیچ فرد اضافه‌ای به اردوی تیم ملی نزدیک شود، ولی در اردوهای گذشته این آرامش کمی به هم خورده است.

جستجو
آرشیو تاریخی