صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

طارمی، اولین ستاره ناراضی از کیفیت کافا

تورنمنت تحمیلی فدراسیون به تیم ملی

یکی از بحث‌های داغ روزهای گذشته فوتبال ایران کیفیت پایین تورنمنت کافا است. تیم ملی قرار است برای قهرمانی به جام ملت‌های آسیا برود، ولی منتقدان حضور در این تورنمنت تأکید دارند که بازی مقابل قرقیزستان و افغانستان کمکی به آمادگی شاگردان قلعه‌نویی نمی‌کند.
همزمان با تمرینات شنبه تیم ملی در تهران، اولین بازی این تورنمنت در بیشکک برگزار شد و ترک زمین از طرف افغانستان نشان داد که با چه مسابقاتی روبه‌رو هستیم. این تیم در اعتراض به گل دقیقه 97 قرقیزستان زمین بازی را ترک کرد و داور هم چاره‌ای جز زدن سوت پایان بازی نداشت. در حالت عادی چنین حریفانی باید برای بازی مقابل یکی از بهترین و پرستاره‌ترین تیم‌های آسیا صف بکشند، ولی تیم ملی با تمام قوا به بیشکک سفر کرده تا در یک تورنمنت بی‌اهمیت مقابل این تیم‌های درجه سوم و چهارم قاره بازی کند.
یکی از این ستارگان مهدی طارمی است که هفته گذشته آقای گل لیگ پرتغال شد و در لیگ قهرمانان اروپا هم فصل درخشانی داشت، ولی حالا بعد از یک فصل طولانی و فرسایشی شامل بازی در سه جام با پورتو و جام جهانی با تیم ملی خودش با این بازیکنان گمنام باید روبه‌رو شود.
طارمی که از شنبه به اردوی تیم ملی اضافه شد، در اولین مصاحبه‌‌اش نارضایتی‌ از حضور در تورنمنت کافا را ابراز کرد و گفت: «باید در کافا شرکت می‌کردیم. این شرایطی است که وجود دارد. به نظرم کمک خاصی به ما نمی‌کند ولی باید شرکت کنیم و ببینیم چه می‌شود.»
او در پاسخ به اینکه آیا حضور در این تورنمنت به امکانات و برنامه‌ریزی ضعیف فدراسیون بستگی دارد، گفت: «بحث امکانات فدراسیون نیست. این باید انجام بشود. ما موظفیم در تورنمنت باشیم. وقتی موظف هستیم نمی‌توانیم نرویم. از نظر فنی گفتم کمکی نمی‌کند نه از نظر فدراسیون یا کم بودن امکانات.»
ستاره پورتو درباره اینکه آیا بهتر نبود بازیکنان جوان به جای بازیکنان باتجربه به قرقیزستان می‌رفتند، گفت: «نه؛ هیچ فرقی بین من و سردار و ایکس و ایگرگ وجود ندارد. همه باید باشند. تیم ملی است. با هدف مربیان آشنا می‌شویم. نیاز به اردو و کنار هم بودن داریم. این اردوی مهمی از نظر کنار هم بودن است. شاید از نظر فنی کمکی نکند ولی ذهنیت مربیان را می‌دانیم و آنها هم بیشتر با ما آشنا می‌شوند.»
سردار آزمون هم حاضر به تأیید کیفیت این تورنمنت نیست، ولی به نظر می‌رسد که بعد از حاشیه‌های چند اردوی قبلی نمی‌خواهد خیلی به آن دامن بزند: «این برنامه‌ریزی از سوی فدراسیون فوتبال انجام شده و فدراسیون باید به این سؤالات پاسخ بدهد. تمرکز ما بازیکنان روی این است که مقابل همه تیم‌ها، با آمادگی کامل به  زمین برویم و فقط به پیروزی فکر کنیم.»
قرار بود روسیه هم در تورنمنت کافا حاضر باشد و بعد از کناره‌گیری این تیم امیر قلعه‌نویی هم تأکید داشت که این مسابقات در حد تیم ملی نیست، ولی بعد از جلسه با هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال سفر به قرقیزستان را پذیرفت. در واقع این تورنمنت مأموریتی تحمیلی از طرف فدراسیون است و مربیان و بازیکنان هم در مصاحبه‌های‌شان تأکید کرده‌اند که این سفر خسته‌کننده قرار نیست به آماده‌سازی تیم ملی کمکی بکند.
تیم ملی دیروز به بیشکک پرواز کرد و سه‌شنبه و جمعه مقابل افغانستان و قرقیزستان بازی خواهد کرد. انتظار می‌رود بعد از استقرار تیم ملی در پایتخت قرقیزستان مشکلات تازه‌ای ظاهر شود و شاهد انتقادات جدیدی از طرف ستارگان ملی‌پوش باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی