صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

نگاهی به ستاره‌های لیست عنایتی برای مسابقات غرب آسیا

آنها که باعث امیدواری می‌شوند

امیررضا همایون
خبرنگار
تکلیف کادر فنی تیم امید ایران برای حضور در رقابت‌های پیش رو از جمله بازی‌های آسیایی هانگژو و رقابت‌های انتخابی المپیک 2024 پاریس در قاره آسیا پس از کشمکش‌های بسیار مشخص شد و با تصمیم فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک و امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران رضا عنایتی به‌عنوان سرمربی جدید امیدها برای صعود به المپیک پاریس انتخاب شد. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تیم امید در رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا که به میزبانی عراق برگزار می‌شود، حضور پیدا کرده. لیست این تیم برخلاف تیم ملی بزرگسالان که انتقادات بسیاری را به کادر فنی وارد کرده و نام‌های عجیب در آن حضور دارند، اینگونه نیست و عنایتی تصمیم گرفته برای شکستن طلسم صعود فوتبال ایران به بازی‌های المپیک از همین ابتدا با ترکیب اصلی در رقابت‌ها شرکت کند تا بازیکنان به هماهنگی کاملی با یکدیگر برسند. این لیست ستاره‌های زیادی دارد که در ادامه شرایط آنها را مرور می‌کنیم.

از تیم ملی تا تیم امید

سامان فلاح که در حال حاضر در باشگاه پیکان توپ می‌زند یکی از بهترین مدافعان فوتبال ایران است. بازیکنی که از سوی کارلوس کی‌روش سرمربی وقت تیم ملی هم برای حضور در جام جهانی به اردو دعوت شد. او حالا اما نامش از سوی عنایتی در فهرست نهایی تیم امید برای حضور در رقابت‌های قهرمانی امید‌های غرب آسیا قرار گرفته. جالب است بدانید فلاح در این فصل در ترکیب خودروسازان تهرانی یکی از بهترین نمایش‌ها را داشت و بدون هیچ تردیدی با وجود سن و سال کمی که نسبت به دیگر بازیکنان لیگ دارد، اما بهترین بازیکن پیکان در این فصل بود. آنچه باعث می‌شود امیدها و انتظارات از این بازیکن افزایش پیدا کند.
 فلاح برای پیکان در این فصل در 22 مسابقه به میدان رفته و 1 گل به ثمر رسانده است. آماری که برای یک مدافع فوق‌العاده است.

آقای لژیونر

محمدامین حزباوی که فصل بیست و دوم در عضویت فولاد قرار داشت و با درخشش در ترکیب این تیم در پایان فصل با عقد قراردادی 5 ساله به السد قطر پیوست تنها لژیونر فهرست عنایتی بود و می‌تواند تأثیر بسیاری روی عملکرد تیم امید در رقابت‌های پیش رو بخصوص انتخابی المپیک داشته باشد. او در فصل بیست و دوم برای فولاد در لیگ برتر ایران در مجموع 15 بار پیراهن فولاد را در میدان مسابقه به تن کرده و 3 گل هم برای این تیم به ثمر رسانده است.

معدود بازمانده تیم کیا

یاسین سلمانی هافبک تیم سپاهان که در این فصل نوسان‌های زیادی را تجربه کرد هم نامش از سوی عنایتی برای حضور در مسابقات غرب آسیا در فهرست نهایی قرار گرفته.
 سلمانی با وجود فصل عجیبی که سپری کرد برای تیم تحت هدایت مورایس در 18 بازی فصل بیست و دوم به میدان رفت و موفق شد 2 بار هم دروازه رقبا را بازکند.
جالب است بدانید سلمانی یکی از معدود بازمانده‌های تیم امیدی است که سال گذشته با مهدوی کیا در جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا در تاشکند ازبکستان شرکت کردند.

اعتماد ساپینتو او را ملی‌پوش کرد

همه چیز برای امیرعلی صادقی از اعتماد ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق آبی‌پوشان به او برای حضور در یک رقابت تدارکاتی و نمایش خوبی که ستاره جوان استقلال در آن رقابت داشت، شروع شد. با وجود اینکه فصل گذشته لیگ برتر فرصت چندانی به صادقی برای بازی نرسید اما او یکی از ستاره‌های تیم امید در راه رسیدن به المپیک 2024 پاریس و طلسم شکنی است. صادقی در این فصل برای استقلال تنها 5 بار به میدان رفته و برخلاف چند بازیکنی که پیش‌تر مرور کردیم، هیچ گلی برای تیمش به ثمر نرسانده است.

 

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی