قهرمانان تکواندو مقابل فاجعه باکو سکوت نکنند

محمد باقری معتمد
نایب قهرمان المپیک

عملکرد تیم ملی در مسابقات باکو با توجه به نتایجی که بدست آمد کاملاً مشخص است و نتایج تیم ملی همچون دوره قبل خیلی بد بود. با وجود کسب این نتایج من نمی‌دانم چطور می‌گویند باخت‌های ما میلیمتری بود؟ من نمی‌دانم در چنین شرایطی چرا قهرمانان تکواندو سکوت کرده‌اند و حرفی نمی‌زنند و از حق تکواندو دفاع نمی‌کنند؟ آیا آنها دنبال پست و مقامند؟ دنبال چه هستند که صحبت نمی‌کنند؟
با شرایطی که در فدراسیون و تیم ملی مشاهده می‌کردم برایم مثل روز روشن بود که این نتایج به دست می‌آید اما قبل از مسابقات هیچ حرفی نزدم تا بچه‌ها در آرامش کارشان را دنبال کنند. متأسفانه حتی بین خود مربیان تیم ملی هم دعواست و نمی‌دانند چه کار می‌کنند و هدفشان چیست. برخی‌ها فقط دنبال سفر رفتن هستند و دلشان به حال این بچه‌ها نمی‌سوزد. من همیشه چه در دوره‌های قبل و چه حالا گفته‌ام اصلاً نباید اسم سرمربی در تیم ملی باشد چرا که با این شیوه تیم ملی موفق نمی‌شود. مربیانی را آوردند که بعد رفتند و این نشان می‌دهد سرمربی تیم ملی کسی را قبول ندارد.
ملی‌پوشان صد درصد دچار فقر تکنیکی بودند. به جای اینکه کادر فنی بگوید مشکل فنی داریم و باید به روز شویم، بحث فشار و حواشی بر روی تیم را مطرح می‌کنند که کاملاً بهانه‌جویی است. در همین مسابقات ورزشکارانی از کشورهای دیگر آمدند و مدال‌هایشان را تکرار کردند، چطور آنها موفق بودند اما ما حتی یک فینالیست هم نداشتیم؟ یک روز هم به آقای عسگری سرمربی سابق تیم ملی گفتم این شیوه درست نیست که یک نوع روش تمرینی را برای همه بچه‌ها تجویز کنید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی