میهمان ویژه کشتی نوجوانان قهرمانی آسیا

پلنگ جویبار با ترکمن‌ها به بیشکک رفت

مسابقات کشتی نوجوانان قهرمانی آسیا به میزبانی قرقیزستان در حال برگزاری است اما حضور رضا یزدانی ستاره سال‌های نه چندان دور ایران در این مسابقات به سوژه رسانه‌ها تبدیل شد. رقابت‌های کشتی نوجوانان قهرمانی آسیا با مسابقات کشتی فرنگی آغاز شد که در روز نخست مسابقات در7 وزن برگزار شد و در این 7 وزن؛ تیم ایران 4 طلا داشت که محمد معراج مهمدی در وزن ۵۱ کیلوگرم، محمدرضا غلامی در وزن ۵۵ کیلوگرم، علی اکبر اصغری در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین عبدولی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم  طلایی‌های ایران بودند.
ضمن اینکه عرفان مرادی در وزن ۴۵ کیلوگرم مدال نقره رسید و  علی دزفولی‌نژاد هم در وزن ۶۰ کیلوگرم مدال برنز را  کسب کرد تا تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان با هدایت محسن سوریان در همان روز نخست قهرمانی خود را قطعی کند اما نکته مهم این مسابقات حضور یک ایرانی با تیم ترکمنستان در این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا بود. رضا یزدانی که کشتی دوستان ایرانی خاطرات زیادی با او دارند، به همراه تیم کشتی نوجوانان ترکمنستان راهی قرقیزستان شد.
رضا یزدانی دارنده ۲ مدال طلا و 2 برنز جهان است که چندی پیش به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ترکمنستان انتخاب شد. یزدانی برای رده‌های مختلف تیم ملی ترکمنستان سعی کرد از مربیان ایرانی استفاده کند و در همین راستا هادی حبیبی، محمود اسماعیل‌پور و اصغر بذری را به ترتیب به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان ترکمنستان انتخاب کرد اما ظاهراً به دلیل طولانی شدن پروسه قرارداد اصغر بذری، در قرقیزستان هدایت تیم نوجوانان را اصغر بذری برعهده دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی