صفحات
شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و بیست و دو - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر

22 گل، 33 امتیاز و رده 26
طارمی بالاتر از مسی، ژیرو و گریزمان
مهدی در شرایطی با به ثمر رساندن 22 گل، آقای گل فوتبال پرتغال شد که در صدر جدول برترین گلزنان فوتبال اروپا، ارلینگ هالند قرار دارد. غول نروژی منچسترسیتی، در یکی از شگفت‌انگیزترین فصول ممکن، با 36 گل برنده جایزه کفش طلای فوتبال اروپا می‌شود. در این فهرست بعد از هالند، کین، کیلیان امباپه و لاکازت در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند و اوسیمن، جاناتان دیوید از لیل، لواندوفسکی، اینر والنسیا، فلوریان بالوگون و لائوتارو مارتینز جایگاه پنجم تا دهم را به دست آوردند.
مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو هم در شرایطی در کنار مائورو ایکاردی یک پله پایین‌تر از رشفورد در رده 26 قرار گرفته که لئو مسی، فوق ستاره دنیای فوتبال در کنار نیکولاس فولکروگ و انکونکو مشترکاً در رده 28 قرار دارند. آنتوان گریزمان، بوکایو ساکا، الکسیس سانچز، سرژ گنابری، کولو موآنی و اولیویه ژیرو، دیگر ستارگان مشهور فوتبال اروپا هستند که در این فهرست جایگاهی پایین‌تر از مهدی طارمی دارند.
گفتنی است در جدول کفش طلای ESM(رسانه‌های ورزشی اروپا)، پنج لیگ معتبر اروپایی ضریب 2 دارند و لیگ‌های نظیر ترکیه، پرتغال و هلند ضریب 1.5 دارند. با این حساب طارمی با ثبت 22 گل، امتیاز 33 را دریافت کرده و به طور مثال مسی با به ثمر رساندن 16 گل در لیگ یک فرانسه، امتیاز 32 را دریافت کرده است.
 
پالما به فینال نرفت
حذف تلخ طیبی
در اسپانیا
تیم فوتسال پالما در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر اسپانیا، به مصاف تیم خاین رفت و با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد. پالما در بازی رفت با نتیجه 5 بر 2 مقابل خاین شکست خورده بود و با شکست در دیدار برگشت، از صعود به فینال بازماند. حسین طیبی و مسلم اولادقباد در تیم پالما به میدان می‌روند و با این تیم به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافتند.
 
لطف‌آبادی بعد از صعود اتلتیکو تورکال:
نمی‌دانم در اسپانیا بمانم یا نه
زهرا لطف‌آبادی، لژیونر فوتسال زنان ایران پس از راه یافتن اتلتیکو تورکال به لیگ یک اسپانیا گفت: «بازی اول پلی‌آف را سه بر یک باختیم و نتوانستیم به صورت مستقیم صعود کنیم. در بازی دوم که در زمین خودمان بود سه بر دو به پیروزی رسیدیم و به فینال راه پیدا کردیم. در بازی فینال هم 4 بر یک پیروز شده و به لیگ یک صعود کردیم. سطح مسابقات پلی‌آف بالا بود و ما استرس داشتیم و زیر فشار بودیم.»
وی درخصوص ادامه همکاری با این تیم گفت: «هنوز باشگاه صحبتی درخصوص ادامه همکاری با بازیکنان نداشته است و من فعلاً به دلیل مشکلات شخصی و خانوادگی شرایط خوبی ندارم تا برای ماندن یا برگشتن تصمیم بگیرم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی